Goodyear wprowadza na rynek kolejną generację popularnej linii opon zimowych UltraGrip. Nowy, innowacyjny model UltraGrip Performance 3 jest gotowy na wymagające warunki zimowe. Do września opona będzie dostępna w 94 rozmiarach na obręcze od 14 do 21 cali, dzięki czemu obejmie szerszą gamę samochodów osobowych z silnikami spalinowymi, elektrycznymi, jak i hybrydowymi.
Wprowadzając oponę UltraGrip Performance 3 Goodyear upraszcza swoją ofertę opon zimowych - nowy model zastąpi dwa inne dobrze znane produkty: UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.
W związku z tendencją do konstruowania większych i mocniejszych samochodów, takich jak SUV-y i pojazdy elektryczne, rośnie popyt na opony premium, które zapewniają wysokie osiągi i wydajność.
Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Buzzback (1) na zlecenie Goodyeara wynika, że dla użytkowników najważniejszą zaletą opony zimowej jest jej zdolność do pracy w każdych warunkach zimowych: na śniegu, a także na mokrej i suchej nawierzchni. Rezultaty te skłoniły Goodyeara do opracowania wszechstronnej opony o jeszcze bardziej zrównoważonych właściwościach zimowych niż utytułowany poprzedni model.
Technologie dla wiodącej wydajności
Nowa opona zimowa Goodyeara jest oparta na najnowszych technologiach, które wprowadzają jej osiągi na wyższy poziom oraz sprawiają, że doskonale pasuje do wielu różnych generacji pojazdów, w tym potężnych aut elektrycznych:
Niedawny test przeprowadzony przez niezależny niemiecki urząd badawczy TÜV SÜD potwierdza, że w porównaniu z czterema konkurencyjnymi oponami klasy premium, UltraGrip Performance 3 radzi sobie najlepiej w zakresie prowadzenia na śniegu oraz hamowania na mokrej i suchej nawierzchni (4).
Dzięki rozwiązaniom, które poprawiają wydajność i zmniejszają hałas, opona zimowa UltraGrip Performance 3 jest przystosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych. Aby poradzić sobie z ekstremalnym momentem obrotowym samochodów elektrycznych, nowy model Goodyeara został wyposażony w innowacyjną, odporną na zużycie mieszankę bieżnika, a lamele 3D zapewniają większą stabilność przy przenoszeniu większych sił.
Opona UltraGrip Performance 3 pasuje m.in. do najnowszych i najbardziej popularnych pojazdów na rynku, takich jak Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW serii 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid i Smart #1, Toyota Aygo X, oraz Volvo C40/XC40.
UltraGrip Performance 3 będzie dostępna w 94 rozmiarach, w tym 13 nowych.
1. Badanie Buzzback Winter Tire Exploratory: raport z oceny twierdzeń, 2022 r.
2. W porównaniu z poprzednim modelem UG Performance +
3. W zależności od rodzaju pojazdu, jego prędkości i nawierzchni drogi. Na podstawie wewnętrznych pomiarów drogowych pojazdu; testowane w lutym 2018, styczniu 2018, listopadzie 2017 i październiku 2011 przez inżynierów Goodyeara w Luksemburgu. Rozmiar opony: 225/55R17 na samochodach VW Passat Alltrack i Ford Kuga oraz rozmiar 255/45R18 na Audi A7.
4. W porównaniu z kolejnym testowanym konkurentem. Nową oponę Goodyeara porównano z czterema najnowszymi konstrukcjami głównych konkurentów w segmencie opon zimowych o wysokich osiągach (Bridgestone BlizzakLM005, Pirelli Cinturato Winter 2, Continental WinterContactTS 870, Michelin Alpin 6). Testowana przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie grudzień 2021 - luty 2022 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55 R16. Samochód testowy: VW Golf VIII, Miejsce testu: Goodyear Arctic Center Saariselkä. Ośrodek Goodyeara w Mireval. Numer raportu: 713234277-BM
Źródło i fot.: Goodyear