Projekt bolidu Audi

Podczas targów Auto Shanghai Audi po raz pierwszy zaprezentowało swój demonstracyjny bolid F1. Marka, pod hasłem „F1 Power made in Germany”, przygotowuje się do wejścia do najwyższej klasy sportów motorowych.

- Projekt związany z wejściem Audi do Formuły 1 w ostatnich miesiącach naprawdę nabrał rozpędu - mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. - W tej chwili trwają zaawansowane prace koncepcyjne i powstają fundamenty naszego układu napędowego na sezon 2026. Przywiązujemy dużą wagę do prac nad szczegółami, na przykład nad materiałami lub technologiami produkcji, a także skupiamy się na tematach takich jak zarządzanie energią hybrydowego układu napędowego. Wydajność jest kluczowym czynnikiem sukcesu zarówno Formuły 1, jak i mobilności przyszłości. Mam nadzieję, że nasze prace dadzą pozytywne rezultaty obu tym dziedzinom.

Cennych wniosków w zakresie rozwoju, konfiguracji stanowiska badawczego i walidacji przyrządów pomiarowych, dostarcza jednocylindrowy silnik, który od końca 2022 r. znajduje się w eksploatacji testowej. Pierwszy hybrydowy zespół napędowy, składający się z silnika spalinowego, silnika elektrycznego, akumulatora i elektroniki sterującej, ma być uruchomiony na stanowisku badawczym jeszcze w tym roku. Stanowić on będzie podstawę przyszłej koncepcji pojazdu. Ponadto, do standardu Formuły 1 podniesiony zostanie dynamiczny symulator w Neuburgu, co pozwoli na dalszą kontynuację prac nad nową jednostką napędową Audi.

Tymczasem w Neuburgu nad Dunajem trwa budowa zespołu specjalistów skupionego pod szyldem spółki celowej Audi Formula Racing GmbH. Na jej pokładzie znajduje się już ponad 260 ekspertów. Trzon zespołu rozwojowego stanowią doświadczeni pracownicy Audi Sport i Audi, posiadający wieloletnią, różnorodną wiedzę w zakresie zelektryfikowanych sportów motorowych. Dodatkowo zatrudniono specjalistów z zewnątrz z doświadczeniem w Formule 1, którzy w ukierunkowany sposób wzmacniają zespół. Do końca roku rozbudowa kadrowa powinna zostać zakończona i zespół będzie liczył ponad 300 pracowników.

W tym samym czasie na potrzeby projektu Formuły 1 rozbudowywane jest Centrum Kompetencji Sportów Motorowych w Neuburgu. W nowym budynku o powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, w drugiej połowy roku instalowane będą dodatkowe stanowiska testowe do rozwoju jednostki napędowej. Modułowa konstrukcja pozwoli na ich uruchomienie jeszcze przed finalnym ukończeniem prac wykończeniowych w budynku, co planowane jest na początek 2024 roku.

Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę w najwyższej klasie sportów motorowych. Przepisy, które będą obowiązywać od 2026 roku, koncentrują się na większej elektryfikacji. Elektryczny układ napędowy (MGU-K) będzie miał wtedy prawie taką samą moc jak silnik spalinowy. Wysoko wydajne, turbodoładowane silniki 1.6 l., będą zasilane zrównoważonym paliwem syntetycznym. Najbardziej znana na świecie seria wyścigowa postawiła sobie za cel bycie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.

Nacisk na zrównoważony rozwój i efektywność kosztową w postaci limitu budżetowego, tzw. "cost cap", były ważnymi czynnikami wejścia Audi do Formuły 1, które zostało oficjalnie ogłoszone pod koniec sierpnia 2022 roku. Jako partnera strategicznego do wdrożenia fabrycznego zespołu Audi w Formule 1 od roku 2026, koncern z Ingolstadt wybrał szwajcarski zespół wyścigowy Sauber.

Źródło i fot.: Audi

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń