2023-04-24

Dziesięć nowych elektryków

Do 2026 roku Toyota zamierza wprowadzić na rynek dziesięć nowych modeli BEV, w tym nową linię bateryjnych aut elektrycznych następnej generacji, zaprojektowanych od początku według nowej koncepcji.

Strategia wprowadzania na rynek bateryjnych samochodów elektrycznych będzie się różnić w zależności od stopnia gotowości ich przyjęcia w poszczególnych regionach. W Europie, Japonii, Chinach czy USA Toyota znacznie rozszerzy ofertę BEV, wprowadzając do sprzedaży kolejne modele z linii bZ, a następnie auta nowej generacji.

W USA w 2025 roku rozpocznie się produkcja elektrycznego SUV-a z 3 rzędami siedzeń. Baterie do niego będą produkowane w Karolinie Północnej, której możliwości produkcyjne zostaną znacząco zwiększone. W Chinach, obok modelu bZ4X i nowego bZ3, już w 2024 roku zadebiutują dwa samochody elektryczne opracowanie specjalnie na ten rynek, a w kolejnych latach gama modeli BEV będzie się systematycznie rozrastać.

W Azji i na innych rynkach rozwijających się Toyota będzie odpowiadać na wzrost zapotrzebowania na bateryjne pojazdy elektryczne. Do końca roku zostanie uruchomiona lokalna produkcja pickupów BEV, a w kolejnym kroku firma wprowadzi do sprzedaży nowy model małego samochodu z takim napędem.

Koncepcyjne bZ debiutują w Szanghaju

Na targach Auto Shanghai Toyota pokazała dwa koncepcyjne samochody elektryczne - bZ Sport Crossover Concept oraz bZ FlexSpace Concept. Oba auta są rozwijane w ramach linii modeli elektrycznych bZ (Beyond Zero), opartych na dedykowanej platformie eTNGA. Zadebiutują na chińskim rynku w 2024 roku jako dwa z dziesięciu modeli BEV, które Toyota planuje wprowadzić do sprzedaży do 2026 roku.

Strategia dekarbonizacji Toyoty

Toyota realizuje strategię rozwoju różnych technologii napędów w drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Firma konsekwentnie wprowadza na rynek kolejne generacje hybryd, hybryd plug-in oraz wodorowych i bateryjnych pojazdów elektrycznych, do których w niedalekiej przyszłości mogą dołączyć auta z wodorowymi silnikami spalinowymi oraz z napędami dostosowanymi do paliw neutralnych klimatycznie.

Dzięki wszechstronnemu podejściu, uwzględniającemu specyfikę wszystkich rynków - zarówno rozwiniętych, jak i rozwijających się, Toyota zakłada zmniejszenie średniej emisji CO2 pojazdów sprzedawanych na całym świecie o 33 proc. do 2030 roku i o ponad 50 proc. do 2035 roku w porównaniu z rokiem 2019. Firma rozwinie także współpracę z przemysłem energetycznym, aby opracować nowe technologie paliw neutralnych klimatycznie i w ten sposób zdekarbonizować także te pojazdy, które już są na drogach i z których kierowcy w różnych częściach świata będą korzystać jeszcze przez długie lata.

Źródło i fot.: Toyota

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń