Goodyear gotowy na start

Wyścig na Circuit de Barcelona-Catalunya w najbliższy weekend rozpocznie sześciorundowy kalendarz zmagań w ramach European Le Mans Series (ELMS). Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla dwóch z trzech kategorii ELMS - LMP2 i LMGTE - co oznacza, że aż 30 z 42 uczestników całego sezonu pojedzie na oponach amerykańskiego producenta.

Mistrzostwa ELMS odbędą się na najbardziej znanych torach w Europie, z których każdy będzie gospodarzem czterogodzinnego wyścigu. Pierwsza runda w Barcelonie, która odbędzie się 23 kwietnia, wykorzysta klasyczny układ toru, z usuniętą ostatnią szykaną, aby zapewnić ekscytującą, szybką końcówkę okrążenia.

Po przerwie na 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym wystartuje wielu zawodników klasy LMP2 ELMS, mistrzostwa przeniosą się do Le Castellet we Francji, a następnie do Aragonii w Hiszpanii, gdzie na wymagającym, bardzo technicznym torze odbędzie się wyścig o zmierzchu. Później karawana wyścigowa przeniesie do Spa Francorchamps w Belgii. Sezon ELMS zakończy zaplanowany na 22 października wyścig w Portimao w Portugalii.

- Te mistrzostwa są wyjątkowe między innymi ze względu na różnorodność torów, od wysokich prędkości w Le Castellet po powrót klasycznego układu Barcelony, co zwiększy średnie prędkości i przyspieszy wyścigi,” wyjaśnił Mike McGregor, menedżer Goodyear Racing ds. programu wyścigów długodystansowych.

Goodyear jest wyłącznym dostawcą do klasy LMGTE od 2020 roku, a do LMP2 od roku 2021. Od przyszłego sezonu kategoria LMGTE zostanie zastąpiona przez bardzo oczekiwaną nową klasę LMGT3, która pojawi się zarówno w mistrzostwach FIA WEC, jak i ELMS. W obu przypadkach  Goodyear również będzie wyłącznym dostawcą opon - przez trzy lata począwszy od roku 2024.

Od 2023 roku bez podgrzewaczy opon

Wzorem Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, również w European Le Mans Series od nowego sezonu zrezygnowano ze stosowania podgrzewaczy opon. Otwiera to drogę do nowych możliwości strategicznych, ale także pomoże organizatorom mistrzostw realizować cele zrównoważonego rozwoju.

- Nowe zasady dotyczące opon wniosą do rywalizacji kolejną warstwę strategicznej złożoności i mogą stanowić wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców, ale dzięki temu wyścigi będą bardziej urozmaicone. Zarządzanie oponami będzie ważniejsze podczas początkowych okrążeń, kiedy opony rozgrzewają się - ten proces ma ogromny wpływ na ciśnienie w oponie i ostatecznie na to, jaką przyczepność będzie miał do dyspozycji kierowca. Duże znaczenie będzie odgrywała również trwałość opon, ponieważ będziemy wydłużać biegi, aby zmniejszyć liczbę potrzebnych zjazdów do boksów - dodał Mike McGregor.

Źródło i fot.: Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń