Rozpoczyna się kolejny sezon serii Fanatec GT World Challenge Europe, w której zadebiutuje dziewięć nowych samochodów, a do kalendarza powrócą tory Monza i Nürburgring. Wyłącznym dostawcą opon do serii w dalszym ciągu jest Pirelli, będzie to 11 sezon producenta w tej roli.
W ten weekend na tor Monza, na którym odbędzie się pierwsza z dziesięciu rund (20-23 kwietnia), po raz pierwszy wyjadą nowe samochody GT2, GT3 i GT4. Przez cały sezon 2023 GT World Challenge używane będą opony P Zero DHF, które zadebiutowały w zeszłym roku.
- Wprowadzenie nowych modeli producentów, z którymi często współpracowaliśmy już na etapie testów i prac rozwojowych, a także nowych zespołów z innych serii, podkreśla siłę tej serii, która z każdym wyścigiem przyciąga nowe gwiazdy i coraz większą rzeszę fanów. Koncentracja na innowacjach, która doskonale pasuje do naszego własnego podejścia do sportów motorowych, wymaga ciągłych aktualizacji technicznych, organizacyjnych i logistycznych, które dają nam znaczącą przewagę w rozwoju nowych produktów i technologii - powiedział Matteo Braga, circuit activity manager Pirelli.
DHF została opracowana przez Pirelli jako uzupełnienie ewolucji samochodów GT, położono przy tym większy nacisk na zrównoważony rozwój w porównaniu do jej poprzedników. Aby ograniczyć wpływ P Zero DHF na środowisko od najwcześniejszych etapów rozwoju wykorzystywano wirtualne modelowanie zamiast fizycznych prototypów opon. W zaprojektowanej z myślą o GT World gamie P Zero wykorzystano również nowe rodzaje materiałów odnawialnych.
Źródło i fot.: Pirelli
Oprac.: (zg)