Od off-roadu po turystykę

Nowa opona Trailmax Raid łączy w sobie technologie znane z szerokiej gamy opon turystycznych Dunlop z rozwiązaniami charakterystycznymi zastosowanymi w oponach terenowych, dzięki czemu jest przystosowana do jazdy zarówno po drogach, jak i w terenie. Pierwsze rozmiary są już dostępne w sprzedaży.

Nowy produkt Dunlopa pasuje do szerokiej gamy motocykli, począwszy od średniej wielkości maszyn sportowych po duże motocykle turystyczne, oferując użytkownikom przewidywalność wraz z doskonałymi właściwościami jezdnymi niezależnie od rodzaju pokonywanej nawierzchni.

Opony Trailmax Raid będą dostępne w trzech rozmiarach na przód o średnicy 19 i 21 cali oraz w sześciu na tył o średnicy 17 i 18 cali. Pierwsze rozmiary są już dostępne na rynku, a pozostałe zostaną wprowadzone w drugim kwartale 2023 roku.

Wzornictwo inspirowane wyścigami z wiodącą technologią opon drogowych

Konstrukcja Trailmax Raid jest inspirowana modelem Dunlop D908 RR, czysto terenową oponą rajdową charakteryzującą się wyraźnymi blokami w bieżniku, które są teraz kluczowym elementem profilu nowego produktu. W przypadku Trailmax Raid pomiędzy tymi klockami znajdują się łączniki poprawiające prowadzenie i stabilność cięższych motocykli. Przyczepność przy większych kątach nachylenia podczas jazdy po drodze zapewniają mniejsze odstępy pomiędzy klockami i duże klocki środkowe w tylnej oponie.

Terenowy wzór bieżnika połączono z najnowszymi technologiami Dunlopa zaczerpniętymi z opon drogowych marki. Obejmują one:

  • Dynamic Front Formula: unikalny profil przekroju i konstrukcja karkasu dają poczucie pewności i optymalny balans przód/tył.
  • Mieszanka Hi-Silica: zwiększony stosunek wypełniacza Silica podnosi elastyczności mieszanki w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni oraz przebieg. Sama mieszanka to zupełnie nowa formuła, łącząca właściwości wymagane do jazdy w terenie z cechami opon szosowych Dunlop.
  • Carcass Tension Control System (CTCS): zapewnia stałe napięcie na całej szerokości karkasu, co optymalizuje powierzchnię styku opony z podłożem.
  • JLB: bezszwowe opasanie to charakterystyczna konstrukcja Dunlopa, opracowana na potrzeby mistrzowskich wyścigów, która zwiększa trwałość i spójność opony.

Wszechstronny produkt wykraczający poza segmenty

Nowa opona jest pozycjonowana w rodzinie opon trailowych Dunlopa, obok Trailmax Meridian i  modelu Mutant, łączącego właściwości Trailmax i Trailmax Mixtour. Trailmax Meridian jest idealna do okazjonalnych wyjazdów w teren, natomiast Trailmax Raid została zaprojektowana specjalnie dla motocyklistów wymagających najwyższej wszechstronności od swoich motocykli typu adventure.

- Łącząc doświadczenie i technologie z segmentów off-road, adventure touring i sports touring, stworzyliśmy prawdziwie wszechstronną oponę, która przewyższa oczekiwania szerokiej gamy motocykli w zróżnicowanych warunkach. Trailmax Raid odpowiada na potrzeby szybko rosnącego segmentu on/off-road, który rozwija się dynamiczniej niż jakakolwiek inna część rynku opon trailowych. Trailmax Raid daje motocyklistom poczucie pewności i osiągi na mokrych drogach, zapewniając im jeszcze większą wszechstronność niż mogliby oczekiwać od opony, która wyróżnia się również doskonałym hamowaniem i trakcją w terenie - wyjaśnił Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop Motorcycle w Europie.

Trailmax Raid wykracza poza tradycyjne modele motocykli typu adventure, obejmując wszystko: od średniej wielkości Dual-Sport przez crossovery, po duże motocykle turystyczne typu adventure o dużej pojemności.

Źródło i fot.: Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń