Koncern Pirelli od lat angażuje się w rozwój karier polskich zawodników, którzy odnoszą sukcesy nie tylko w kraju, ale i na arenie międzynarodowej. Wieloletnia współpraca z Kajetanem Kajetanowiczem (WRC2), Hubertem Laskowskim (ERC3), jak i Team LRP Poland (FIM EWC) oraz Jakubem Stankiewiczem (MiniGP), stanowią najlepsze potwierdzenie zaangażowania włoskiej marki w motorsportowe sukcesy polskich zawodników.
Najnowszą inwestycją polskiego przedstawicielstwa Pirelli jest zaangażowanie we współpracę z zespołem rajdowym Michała Streer i Karoliny Szulęckiej-Streer. Michał ścigał się w rajdach od 2001 roku w ramach Pucharu oraz Mistrzostw Polski. Udało mu się wywalczyć kilkadziesiąt pucharów, z których najważniejsze to tytuł Wicemistrza Polski w Pucharze Peugeot, oraz pierwsze miejsce w swojej klasie w Rajdzie Polski. Po kilku latach przerwy postanowił wrócić do startów. Na fotelu pilota zasiadła jego żona Karolina, debiutantka rozpoczynająca swoją przygodę z rajdami, zawodowo od wielu lat związana z motoryzacją. Karolina Szulęcka-Streer zajmuje się marketingiem najbardziej luksusowych marek samochodowych na świecie, między innymi Ferrari, Pagani czy Bugatti. Michał prowadzi szkołę jazdy sportowej.
Zespół z sukcesem otworzył sezon 2023 zwycięstwem w klasie 2 Memoriału J. Kuliga i M. Bublewicza w Wieliczce.
- W tym roku postanowiliśmy iść krok dalej i poza imprezami towarzyskimi sprawdzić się w pełnoprawnym rajdzie. Samochód okazał się świetnym wyborem. Robiliśmy przymiarki do mocniejszych samochodów, ale finalnie bardzo się cieszę, że padło na samochód z Rallylab. Świetnie prowadzący się Peugeot zrobił na mnie ogromne wrażenie pod kątem trakcyjnym i zawieszenia. Mieliśmy super sprzęt oraz świetne opony Pirelli - powiedział Michał Streer.
Opony „czarnym złotem rajdów”
W sportach motorowych każdy kierowca daje z siebie wszystko i stara się jechać na granicy możliwości samochodu. Opony rajdowe przeznaczone na nawierzchnie szutrowe to bardzo wytrzymała mieszanka, która jest w stanie wygenerować przyczepność nawet w skrajnie niekorzystnych warunkach drogowych. Pozwala to na szybkie pokonywanie zakrętów i zapewnia stabilność podczas jazdy na wprost, dzięki czemu kierowca doskonale czuje, gdzie znajduje się granica trakcji i może płynnie ją kontrolować.
- Serdecznie gratulujemy Michałowi i Karolinie spektakularnego powrotu do rajdów i bardzo cieszy nas, że jako producent opon mogliśmy być częścią tego sukcesu. Projektowanie opon wyścigowych i rajdowych to kwestia niezwykle złożona. Firmy obecne w motorsporcie od wielu lat - w przypadku Pirelli jest to aż 115 lat - korzystają ze zdobytej na testach odcinków specjalnych wiedzy, ujętej w patentach i tajemnicach handlowych. Innym ważnym źródłem danych są informacje pozyskiwane już w czasie wyścigu, starannie zbierane przez zespoły w nich startujące oraz obecnych tam inżynierów Pirelli - mówi Maciej Łoziński, Racing Manager, Pirelli Motorsport.
Od 2011 roku Pirelli jest jedynym dostawcą opon dla wszystkich zespołów F1. Oprócz tego jest również wyłącznym dostawcą w rajdowych mistrzostwach świata (WRC), wyścigach z serii Ferrari Challenge, Grand-AM, czy GT. Marka wspiera także młode talenty i aktywnie udziela się w wyścigach motocyklowych.
Źródło: Pirelli
Fot.: M. Niechwiadowicz