Szybka ścieżka Quatrac Pro EV

Dzięki wykorzystaniu wirtualnego prototypowania opona Vredestein Quatrac Pro EV miała najszybszy proces rozwoju ze wszystkich opon Vredestein. Wewnętrzna platforma do symulacji umożliwiła firmie Apollo Tyres skrócenie czasu wprowadzania produktu na rynek, zmniejszenie wpływu na środowisko oraz obniżenie kosztów.

Niedawno wprowadzony na rynek model Vredestein Quatrac Pro EV został opracowany przy użyciu najnowocześniejszej platformy do tworzenia wirtualnych prototypów i symulacji firmy Apollo, która znacznie skróciła czas wprowadzania produktu na rynek, równocześnie zmniejszając jego wpływ na środowisko oraz obniżając koszty opracowywania.

Oprogramowanie do wirtualizacji odegrało kluczową rolę we wprowadzaniu na rynek Quatrac Pro EV, to dzięki niemu model ten miał najszybszy proces rozwoju ze wszystkich opon Vredestein. Wewnętrzna platforma  do symulacji i prototypowania, którą od wielu lat doskonalił zespół badawczo-rozwojowy firmy Apollo Tyres z siedzibą w Enschede
w Holandii, poprawia ogólną wydajność procesów projektowania i testowania, umożliwiając firmie realizację ambitnych celów w zakresie osiągów.

Wykorzystanie symulacji komputerowych pozwoliło firmie Apollo Tyres na zastosowanie szybkiego podejścia iteracyjnego do projektowania w celu optymalizacji krytycznych parametrów, włączając w to opór toczenia, przyczepność, komfort i hałas. Zespół badawczo-rozwojowy wykorzystał technologię symulacji m.in. do optymalizacji konstrukcji konturu i bieżnika opony w celu zmniejszenia oporu toczenia, a tym samym zwiększenia zasięgu jazdy.

Technologia ta pomogła również firmie Apollo Tyres zmniejszyć emisję dwutlenku węgla podczas produkcji modelu Quatrac Pro EV. Poza zmniejszeniem liczby wymaganych testów fizycznych w celu dokonania oceny opony przed wprowadzeniem jej na rynek, zwiększone wykorzystanie symulacji komputerowych umożliwiło również znaczną redukcję ilości surowców wykorzystywanych do oceny mieszanek próbnych oraz do produkcji opon testowych.

- Ciągłe rozszerzanie zastosowań wirtualnego prototypowania w rozwoju produktów okazało się przełomem dla naszej firmy, umożliwiając nam szybkie i niezawodne spełnianie kryteriów w zakresie osiągów, a nawet przekraczanie oczekiwań. Inwestujemy w oprogramowanie do symulacji od ponad 25 lat. Nasze najnowsze wirtualne środowisko prototypowania ma teraz kluczowe znaczenie dla utrzymania przewagi nad konkurencją - wyjaśnia dr Udo Kuhlmann, szef grupy ds. badań i rozwoju w Europie w Apollo Tyres.

W porównaniu z poprzednimi procesami rozwoju produktu, oprogramowanie Apollo Tyres do wirtualnego prototypowania pomaga firmie znacznie zwiększyć wydajność podczas testowania opon poprzez wykorzystanie zaawansowanych symulacji cyfrowych.
W przypadku modelu Quatrac Pro EV podejście to umożliwiło również firmie znaczne zmniejszenie łącznych emisji CO2 w fazach przedprodukcyjnej i testowej opony.

Oprócz korzyści dla środowiska, platforma do wirtualnego prototypowania i symulacji pozwoliła Apollo Tyres na dostęp do nowych rozwiązań w zakresie procesów badawczo-rozwojowych, co wpływa również na ceny dla użytkowników końcowych.

- Kluczowe znaczenie nadal mają testy przeprowadzone w rzeczywistych warunkach - nasze opony są często kupowane przez entuzjastów jazdy i musimy stosować ocenę zarówno subiektywną, jak i wirtualną. Obecnie wykorzystujemy rozwój branży w dziedzinie wysokowydajnych obliczeń i symulacji opartych na chmurze, aby udoskonalić platformę - podsumowuje dr Udo Kuhlmann.

Osiągi opon w segmencie pojazdów elektrycznych

Technologia symulacji pozwoliła firmie Apollo Tyres na osiągnięcie nowego poziomu całorocznych osiągów. Ścianę boczną modelu Vredestein Quatrac Pro EV opatrzono symbolem „alpejskim” (3PMSF), co potwierdza jego sprawność w warunkach zimowych. Wysoka zawartość krzemionki w bieżniku, w połączeniu ze sztywniejszym blokami i połączonymi „mostkami” na krawędziach, zapewnia odpowiednio wysokie parametry hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach - według pomiarów te ostatnie są o 4 proc. lepsze niż w równoważnych całorocznych oponach marki Vredestein.

Quatrac Pro EV zapewnia również poprawę precyzji prowadzenia o 6 proc., o 5 proc. niższy poziom hałasu i o 15 proc. mniejszy opór toczenia w porównaniu z wariantem nieprzeznaczonym do pojazdów elektrycznych. Efekt uzyskano dzięki zastosowaniu starannie zoptymalizowanego połączenia polimerów czwartej generacji i „inteligentnej” krzemionki w mieszance bieżnika oraz w obszarze obręczy i osnowy.

W porównaniu ze zwykłymi oponami całorocznymi, Quatrac Pro EV ma o 17 proc. mniejszy wpływ na środowisko (mierzony jako współczynnik ocieplenia globalnego CO2), przyczyniając się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu. Wynika to ze znacznego zmniejszenia ilości wykorzystywanych surowców oraz ogólnej optymalizacji samego procesu opracowywania opon. Innowacje te napędza nowa firmowa platforma do symulacji.

Źródło i fot.: Apollo Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń