W miniony weekend wyścigiem Desert X Prix w mieście Neom w Arabii Saudyjskiej rozpoczął się trzeci sezon elektrycznej serii wyścigów terenowych Extreme E, na który Continental dostarczył nową, bardziej zrównoważoną wersję opony CrossContact Extreme E.
Opony trzeciej generacji do Extreme E powstają w 43 proc. z surowców odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Zastosowano w nich m.in. materiał odpadowy z rolnictwa - krzemionkę pozyskaną z popiołów z łusek ryżowych. Poza sadzą i stalą pochodzącą z recyklingu, Continental w osnowie wykorzystał przędzę poliestrową produkowaną przy użyciu technologii ContiRe.Tex z przetworzonych plastikowych butelek PET. Każda z 30 opon dostarczonych przez producenta na trzeci sezon serii wyścigów dziesięciu zespołom Extreme E zawiera poliester wytworzony z około 60 zużytych butelek. Oprócz zwiększenia udziału materiałów zrównoważonych, Nowy CrossContact Extreme E waży o dwa kilogramy mniej niż poprzedni model, co prowadzi do ograniczenia emisji podczas transportu. Rozmiar, średnica i szerokość opony pozostały niezmienione.
Zoptymalizowany pod kątem najwyższych osiągów we wszystkich strefach klimatycznych i na wszystkich nawierzchniach, CrossContact Extreme E trzeciej generacji będzie używany we wszystkich pięciu wyścigach sezonu 2023.
Continental jest partnerem-założycielem i wyłącznym dostawcą opon dla serii wyścigów terenowych Extreme E, które po raz pierwszy odbyły się w 2021 roku.
Źródło i fot.: Continental
Oprac.: (zg)