Do grona partnerów Akademii Oponiarskiej PZPO dołącza Akademia Praktycznych Umiejętności - eksperci w dziedzinie układów mechanicznych i elektrycznych pojazdów oraz wiodący zespół szkoleniowy dla producentów samochodów i ASO.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) ma nowego partnera w ramach Akademii Oponiarskiej. Eksperci od opon wspólnie z ekspertami od mechaniki z Akademii Praktycznych Umiejętności (APU) przygotowali nowe programy szkoleniowe, w tym unikalne na rynku szkolenia z opon motocyklowych i mechaniki tylnej osi motocykla. Dostępne są szkolenia jedno- lub dwudniowe, które obejmują nie tylko naukę prawidłowej wymiany opon do motocykli, ale też zasady doboru opon do wybranego modelu czy elementy konstrukcyjne opon.
Do grup szkoleniowych można zapisywać się na stronie www.akademiaoponiarska.pl.
Dzięki współpracy z Akademią Praktycznych Umiejętności powstają wyczekiwane przez rynek szkolenia z obsługi samochodów elektrycznych i hybryd - praca z wysokimi napięciami oraz układami 48V.
- Opony przy jeździe z prędkością autostradową obracają się ponad 1000 razy na minutę. Są trzecim najszybciej kręcącym się elementem w motocyklu, po wałku silnika i przeniesieniu napędu - ale jedynym z tej trójki niezrobionym z metalu. To oznacza, że margines na błędy produkcyjne i serwisowe jest bardzo mały, a odpowiedzialność serwisu bardzo duża. Na naszych drogach widzimy coraz więcej jednośladów, a bezpieczeństwo ogumienia jest w tym przypadku jeszcze ważniejsze - nie ma tu żadnego marginesu błędu. Tymczasem zasady dotyczące opon do motocykli są jeszcze mniej spopularyzowane niż w przypadku opon samochodowych - mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
- My jesteśmy ekspertami od układów mechanicznych i elektrycznych w pojazdach, a PZPO od opon. Wspólna oferta, którą cały czas poszerzamy, to kompleksowe programy szkoleniowe. Dzięki dedykowanym ośrodkom szkoleniowym w Piechaninie i Sochaczewie mamy dużą elastyczność w dostosowywaniu modułów szkoleniowych do specyficznych potrzeb klientów - zapewnia Rafał Kosiński, prezes APU.
Źródło i fot.: PZPO