Testy opon dla SUV w rozmiarze 225/50 R18

Całoroczne do SUV

Ogumienie całoroczne promowane jest na rynku jako dobre na każdą warunki pogodowe. Wiadomo jednak, że żadna opona nie może być doskonała w każdej sytuacji. Oznacza to, że producenci opon często muszą zdecydować, w których aspektach opona ma być lepsza, a w których słabsza.

W teście Auto Bild SUV z 2022 roku przetestowano jedenaście popularnych opon całorocznych w rozmiarze 225/50 R18, dołączając do nich oponę letnią i zimową jako opony referencyjne. Rozmiar 225/50 R18 jest skierowany do bardziej kompaktowych crossoverów SUV, a Auto Bild wykorzystał do testów BMW X2.

Uwzględnienie referencyjnych opon letnich i zimowych pozwoliło uzyskać interesujące dane, np. opona zimowa nie wypadła najlepiej we wszystkich testach na śniegu, a niektóre opony całoroczne wyprzedziły opony letnie na mokrej nawierzchni!

W Przeglądzie Oponiarskim jesteśmy dumni z dostarczania dogłębnych recenzji i testów opon wszystkich typów i rozmiarów, w tym 225/50 R18. Rozumiemy, że wybór odpowiednich opon jest tak samo ważny, jak konserwacja samochodu. To tak jak wybór idealnej platformy bukmacherskiej online, takiej jak Ice Bet, która zawsze stawia gracza na pierwszym miejscu. Zapoznanie się z naszymi niesamowitymi testami opon zapewni Ci wiedzę potrzebną do podjęcia właściwej decyzji. Podobnie, zrozumienie różnych gier, kursów i strategii obstawiania w Ice Bet zapewni Ci sukces. Jedną z najlepszych rzeczy na platformie są ich hojne oferty, takie jak Bonusy w Ice Bet online. Te bonusy mogą znacznie zwiększyć Twoje zakłady, dając Ci większą szansę na wygraną, tak jak wybór odpowiednich opon może poprawić wrażenia z jazdy i zwiększyć bezpieczeństwo. Niezależnie od tego, czy zagłębiasz się w zawiłości testowania opon, czy też odkrywasz intrygujące sfery zakładów online, wystarczająca ilość informacji i odrobina dodatkowej mocy w postaci bonusów lub odpowiednich akcesoriów może mieć duży wpływ na Twoje wrażenia.

Na suchym

W jeździe na czas Bridgestone Weather Control A005 Evo spisał się świetnie. Okazał się najszybszą oponą i niemal dorównał oponie letniej! Średnia prędkość przejazdu to 110,7 km/h (110,8 km/h opona referencyjna)

Równe 110 km/h zanotował Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV , a na trzecim miejscu znalazła się opona Pirelli Cinturato All Season ze stratą jednej dziesiątej km/h do Goodyeara.

W hamowaniu ze 100 km/h najlepiej poradził sobie Michelin CrossClimate SUV, który potrzebował 35,6 m na zatrzymanie testowego BMW. Drugi był Maxxis Premitra All Season z rezultatem 36,7 m. Trzecie miejsce przypadło Pirelli - 36,8 m.

Na mokrym

W hamowaniu na mokrej nawierzchni najkrótszą drogę miał Michelin - 43,4 m. Vredestein Quatrac Pro zatrzymał się po 43,8 m, a Continental AllSeasonContact potrzebował 43,9 m. Aż cztery opony wielosezonowe były gorsze niż referencyjna opona zimowa. Ostatni Goodride All Season Elite potrzebował blisko 60 m na zatrzymanie.

W jeździe na czas na torze najwyższą średnią prędkość 84,3 km/h uzyskał Goodyear Vector 4Season. Drugi Continental był gorszy o zaledwie 0,1 km/h. Trzeci był Falken EuroAllSeason AS2, który uzyskał średnią 84,1 km/h.

Co ciekawe, trzy pierwsze opony wyprzedziły referencyjną oponę letnią. A niespodziewanie świetne wyniki zanotowała opona zimowa, która uplasowała się w środku stawki między Hankookiem Kinergy 4S 2 X a Michelinem. Szkoda, że testujący nie ujawnili ich nazw.

W teście odporności na aquaplaning wzdłużny najlepiej poradził sobie Michelin, który zapewnił stabilność do prędkości 85,1 km/h. Pirelli, osiągnęło 82,8 km/h, zajmując drugie miejsce. Trzeci był Hankook z wynikiem 82,5 km/h.

Na śniegu

W hamowaniu na śniegu z 50 km/h limit wyznaczyła opona zimowa - 23,1 m. Najlepszymi całorocznymi oponami były Goodyear na spółkę z Hankookiem - 25,1 m. Kolejne były modele marek Continental  i Pirelli z takim samym wynikiem - 25,3 m. Na trzecim miejscu uplasowały się Vredestein i Bridgestone, które zatrzymały się po 25,7 m.

W jeździe na czas na plus wyróżniał się Continental, który był dosyć blisko zimówki. Jego średnia prędkość wyniosła 57,2 km/h. Nieznacznie słabiej pojechał Goodyear - 56,4 km/h. Na trzecim miejscu uplasował się Michelin - 56,3 km/h.

Podsumowanie

Pierwsze miejsce na podium zajął Michelin CrossClimate Suv, który w czterech konkurencjach zajął pierwsze miejsce, tj. w hamowaniu na mokrym, suchym, odporności na aquaplaning oraz w poziomie generowanego hałasu. 

Drugie miejsce przypadło Hankook Kinergy 4S 2 X, który - jak podkreślili testujący - jest bardzo dobrze zbalansowaną oponą, z przewagą w warunkach zimowych.

Trzecie miejsce zajął Continental AllSeasonContact, który jest świetny na śniegu i równie dobry na mokrej nawierzchni. To dobrze zbalansowana opona.

Szymon Kruk, fot. Producenci

Przegląd Oponiarski 2/208 (Luty 2023)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń