Cyfryzacja serwisów oponiarskich i firm transportowych (cz. 1)

Nowoczesne narzędzia

Nie ma już chyba zawodu, który w mniejszym lub większym stopniu nie korzystałby z komputerów i internetu. Branża oponiarska nie pozostaje w tyle. Cyfryzacja już jakiś czas temu zawitała do serwisów oponiarskich, hurtowni opon czy firm transportowych i zagościła w nich na stałe.

Przedsiębiorcy prowadzący działalność we wspomnianym zakresie mają do dyspozycji na rynku sporo rozwiązań cyfrowych mających poprawić wydajność ich firmy. Cały czas powstają także nowe, coraz bardziej innowacyjne.

Programy i aplikacje komputerowe oraz platformy cyfrowe mają ułatwić i usprawnić pracę serwisów i flot. Tylko na co się zdecydować? Postaram podjąć się próby odpowiedzi na to pytanie.

Dla serwisów

 

 

Pierwszym kandydatem, któremu warto się przyjrzeć jest Serwis500.pl. Ta ogólnopolska platforma funkcjonuje na rynku od 2016 roku. - Narzędzie to pomaga serwisom zarządzać sprzedażą oraz budować bazę klientów i sprawnie z niej korzystać - wyjaśnia Mateusz Katolicki, menadżer ds. e-commerce w Latex Opony. - W ramach usługi dostarczamy stronę „www”, rozwiązanie do zarządzania depozytem czy kalendarz wraz z systemem rezerwacji on-line. Oprócz tego nasz system pozwala na zautomatyzowaną elektroniczną komunikację z klientem.

Ciekawym na tle konkurencji dodatkowym rozwiązaniem jest obsługa mediów społecznościowych. - Właściciele serwisów zwyczajnie nie mają czasu na obsługę swoich mediów społecznościowych - zauważa M. Katolicki. - Dlatego, wychodząc im naprzeciw, oferujemy także kompleksową obsługę tych kanałów. Wartością dodaną, która nas wyróżnia na tle innych firm jest to, że nasz team pochodzi  z naszej branży, czyli nie tylko posiadamy niezbędne „know-how”, ale również wszelkie materiały od producentów oraz doskonale znamy realia serwisów i ich wyzwania, m.in. z zakresu obsługi klienta. Warto zaznaczyć, że podczas wdrażania narzędzia dedykowany opiekun całościowo szkoli pracowników serwisu i odpowiada za dalszą współpracę z nimi.

Integra Car 7 Tyre Service funkcjonujący już od 30 lat. Posiada on szereg opcji i modułów, które pomagają w zwiększeniu szybkości dokonywania zleceń sezonowej przekładki opon czy prowadzeniu bazy danych przechowalni opon. Program ten zapewnia swoim użytkownikom również dostęp do terminarza, szybkiego przyjmowania dostaw opon i części czy łatwego zamawiania opon bezpośrednio od producentów współpracujących z programem Integra (m.in. Bridgestone, Continental, Michelin) czy funkcję importu cenników różnych producentów opon. Program serwisowy Integra Car 7 może być także zintegrowany z urządzeniami diagnostycznymi m.in. poprzez system Bosch CoRe. Taka integracja pozwala zaoszczędzić czas i uzyskać szybki dostęp do protokołów z urządzeń diagnostycznych, które zapisywane są bezpośrednio w zleceniu serwisowym.

Z kolei Asystent Warsztat 2023 to program, który ma w pełni wspierać działanie serwisu samochodowego i oponiarskiego. Coraz więcej serwisów ogumienia prowadzi naprawy fast-fitowe, a ten program pozwoli w łatwy sposób zorganizować zlecenia. Umożliwia on tworzenie kartoteki pojazdu, w której mamy dostęp do wszystkich najważniejszych informacji tj. modelu, przebiegu, nr rejestracji, roku produkcji. Dzięki temu użytkownik ma wgląd w historię prowadzonych prac nad danym pojazdem. Natomiast z poziomu zlecenia, mamy możliwość wydruku kosztorysu napraw wraz z opisem czynności wymaganych podczas naprawy. Do najważniejszych funkcji tego programu należą moduł sprzedaż i zakup (wszystkie rodzaje faktur), moduł magazynowy, baza danych pojazdów czy przechowywanie opon.

Dla flot

Zarządzanie naprawami pojazdów flotowych, ich ogumieniem czy zoptymalizowanie czasu dostaw to tylko niektóre korzyści, którymi chwalą się programy przeznaczone dla firm transportowych.

Webfleet to kompleksowe rozwiązanie od firmy Bridgestone pozwalające m.in. śledzić na bieżąco lokalizację pojazdów flotowych, zaoszczędzić paliwo poprzez monitorowanie i analizę stylu jazdy kierowców, skrócić czas jazdy i optymalizację dostaw dzięki profesjonalnej nawigacji czy śledzić w czasie rzeczywistym ciśnienie opon każdego z pojazdów. System wysyła również natych­mia­stowe powia­do­mienia o awariach pojazdu umożli­wiające zapla­no­wanie napraw, ograni­czenie przestojów i obniżenie ryzyka wystąpienia niespo­dzie­wanych przerw w działal­ności. Program Webfleet występuje również w wersji mobilnej, co umożliwia nadzorowanie floty praktycznie z każdego miejsca.

Rozwiązanie PSO Flota dzięki nowoczesnym narzędziom internetowym pomaga sprawnie funkcjonować flotom pojazdów. Ponieważ PSO specjalizuje się w oponach, na nie też kładzie główny nacisk. Firmy, które zdecydują się na to rozwiązanie mogą skorzystać z dostępu do ponad 20 marek opon w centrach logistycznych, fachowego doradztwa przy wyborze ogumienia, bezpłatnej dostawy nowych opon, kompleksowego serwisu, usług typu fast-fit czy certyfikowanych serwisów w całej Polsce. PSO Flota zapewnia również przechowalnie opon na terenie całego kraju oraz ich transfer między serwisami. W kolejnym numerze zaprezentujemy rozwiązania proponowane dla flot m.in. przez firmy Goodyear, Continental, db Internet i inne.

Tekst: Michał Górzyński

Fot.: Producenci

Przegląd Oponiarski 2/208 (Luty 2023)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń