Hankook do VW ID. Buzz

Hankook wyposaży elektrycznego Volkswagena ID. Buzz oraz jego wersję dostawczą „Cargo” w opony Ventus S1 evo 3 ev o zoptymalizowanym oporze toczenia.

Ventus S1 evo 3 ev została opracowana specjalnie na potrzeby oryginalnego wyposażenia pojazdów elektrycznych. Do dostawczego ID. Buzz Cargo dostępne są wyłącznie 18-calowe opony podstawowe, natomiast elektrycznego busa ID. Buzz można również zamówić z ogumieniem w wersji 21-calowej, z którą premierę ma pierwsza opona premium Hankook do samochodów osobowych z indeksem nośności „HL”.

Jednym ze szczególnych wyzwań podczas trwającej około dwóch i pół roku fazy rozwojowej było dostosowanie opon do bardzo wysokiej dopuszczalnej masy całkowitej VW ID. Buzz i dynamiki jazdy na poziomie samochodu osobowego.

- Hankook i Volkswagen współpracują z powodzeniem od wielu lat. Opracowanie opon do VW ID. Buzz to kolejny istotny krok w tej współpracy. Jesteśmy dumni, że ten nawiązujący do popularnego na całym świecie kultowego „Bulika” pojazd jest fabrycznie wyposażony w opony Hankook - powiedział Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe.

Opory toczenia, masa, nośność i komfort

Za sprawą 18-calowej wersji Ventus S1 evo 3 ev firma Hankook dostarcza rodzinie ID. Buzz oponę o wzorcowych właściwościach na każde warunki. Zaprojektowana specjalnie dla pojazdów elektrycznych opona klasy premium pewnie przenosi wysoki moment obrotowy na drogę, co jest niezbędne w nowym Volkswagenie ID. Buzz, który przy masie własnej pojazdu dostawczego posiada dynamikę jazdy samochodu osobowego.

Opona charakteryzuje się także wysoką stabilnością. Podstawą wytrzymałego korpusu Ventus S1 evo 3 ev jest dwuwarstwowa osnowa wykonana ze specjalnie opracowanego włókna o wysokiej wydajności, które doskonale łączy stabilność i niską masę. Tym samym Ventus S1 evo 3 ev waży stosunkowo niewiele w stosunku do swoich rozmiarów. Do tego dochodzą zalety starannie dostosowanej konstrukcji profilu, która zapewnia doskonały komfort akustyczny. W rezultacie emisja hałasu, która w pojazdach elektrycznych i tak jest na niskim poziomie, ulega dodatkowemu obniżeniu.

Kolejną cechą opony Ventus S1 evo 3 ev jest wysoka odporność na ścieranie, co jest zasługą mieszanki bieżnika zaprojektowanej specjalnie pod kątem wysokich momentów obrotowych. Również w kwestii oporów toczenia Ventus S1 evo 3 ev we wzorowy sposób spełnia wymogi zawarte w specyfikacji technicznej. Tym samym opona z oznaczeniem A w zestawieniu z porównywalną oponą z oznaczeniem B może przyczynić się do zwiększenia zasięgu nawet o 30 km na jednym ładowaniu.

W oponie o rozmiarze 21 cali dla VW ID. Buzz, ze względu na zmniejszoną wysokość ściany bocznej, zastosowano dodatkowe wzmocnienie na bazie stali w obszarze stopki, co przyczynia się do jeszcze większej sztywności ściany bocznej. Zapewnia to wyjątkowo dynamiczną, bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicą. Wreszcie cechą charakterystyczną wersji 21-calowej jest zoptymalizowany pod względem aerodynamiki kontur rantu ochronnego felgi, który również przyczynia się do zwiększenia zasięgu.

Pierwsza opona do samochodów osobowych Hankook z indeksem HL

Za sprawą opony Ventus S1 evo 3 ev w wersjach HL 235/45 R21 104T XL i HL 265/40 R21 108T XL do ID. Buzz  firma Hankook po raz pierwszy prezentuje w swoim portfolio opony do samochodów osobowych z indeksem nośności „HL”.

Najnowsza generacja samochodów osobowych i SUV-ów z napędem akumulatorowym o dużej mocy charakteryzuje się znacznie większą masą. Wymaga ona zastosowania opon o znacznie większej nośności przy tym samym ciśnieniu powietrza. Ventus S1 evo 3 ev firmy Hankook z łatwością radzi sobie z tym wyzwaniem, dzięki czemu VW ID. BUZZ może bez ograniczeń przenosić na drogę swoją dynamikę jazdy, wspieraną przez niski środek ciężkości.

- Opracowując opony o dużej nośności, Hankook dalej rozszerza swoją ofertę oryginalnego wyposażenia. Opona dostosowana do większej masy pojazdu, która w przypadku elektrycznych samochodów dostawczych ma duże znaczenie, w optymalny sposób wspiera właściwości jezdne VW ID. Buzz - wyjaśnia Klaus Krause, kierownik Hankook Europe Technical Center w Hanowerze.

Wariant 21-calowy jest przeznaczony wyłącznie dla wersji osobowej ID. BUZZ i standardowo wyposażony w technologię ochrony przed przebiciem Hankook SEALGUARD®.

Źródło i fot.: Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń