2023-02-02

Dunlop Sportmax Q-Lite

Dunlop Sportmax Q-Lite to nowość w segmencie sportowo-turystycznym dla lekkich motocykli klasy 125cm3 i 250cm3. Opona oferuje hypersportowe osiągi, podwyższona trwałość bieżnika oraz poprawione prowadzenie.

Dunlop Sportmax Q-Lite debiutuje w segmencie sportowo-turystycznym. Dzięki nowej gumowej mieszance opona sprosta wymaganiom codziennej jazdy na lekkich motocyklach klasy 125cm3 i 250cm3.

- Dunlop Sportmax Q-Lite to świetne połączenie stylu i technologii, z ukłonem w stronę młodych entuzjastów motocykli, którzy szukają wyjątkowej przyczepności i ochrony w połączeniu ze stylowym wyglądem - powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie.

Sportmax Q-Lite zastępuje model TT900 GP. W porównaniu do poprzednika nowa opona oferuje dłuższy o 60 proc. przebieg (1). Wnosi także wyraźną poprawę ogólnej przyczepności i prowadzenia, dzięki przełomowym rozwiązaniom w konstrukcji bieżnika, które przekładają się na większą powierzchnię styku opony z podłożem nawet przy dużych obciążeniach.

Sportmax Q-Lite wyróżnia również nowa w pełni węglowa mieszanka, wzbogacona o najnowocześniejsze żywice, która zapewnia lepszą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach. Inżynierowie Dunlop zoptymalizowali także wzór oraz profil opony, co dodatkowo wzmacnia jej zachowanie na różnych nawierzchniach drogi.

Inspirowany kategorią hypersportową wzór bieżnika nadaje Sportmax Q-Lite nie tylko sportowy wygląd, ale także charakterystyczny dla tej kategorii poziom przyczepności i prowadzenia. Pod względem strukturalnym, poprzez dostosowanie konstrukcji i liczby klocków, zoptymalizowano sztywność karkasu opony dla każdego rozmiaru. Kształt rowków został opracowany przy użyciu symulacji FEA (Finite Element Analysis), co zwiększa przebieg opony i ogranicza jej nierównomierne zużycie.


1. Test przeprowadzony przez Sumitomo Rubber Industries, Ltd w Japonii w 2021 roku, w Shirosato Test Center. Testowane rozmiary opon: 110/70-17 i 140/70-17. Motocykle testowe: YAMAHA YZF-R3 i KAWASAKI Ninja 250. Wyniki testów uzyskano poprzez pomiar głębokości bieżnika SPORTMAX Q-LITE i TT900GP w pobliżu wskaźnika zużycia w centralnej części tylnej opony. Pomiary zarejestrowane przed testami i po przejechaniu 1200 km. Pojazdy i kierujący byli rekonfigurowani i zamieniani w celu wyrównania przebiegu. Ciśnienie powietrza (NA ZIMNO):YZF-R3 2,0 atm. przód ; 2,5 atm. tył / Ninja 250 2,0 atm. przód ; 2,25 atm tył. Indywidualne wyniki mogą się różnić.

Źródło i fot.: Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń