2023-01-26

Shell liderem

Według najnowszego raportu Kline&Company, Shell nie tylko po raz 16. zajął pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych, ale również powiększył swój udział w rynku w stosunku do kolejnego największego dostawcy.

Doroczny raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment” ukazał się po raz 20. Opracowanie dotyczy danych za rok 2021 i obejmuje rynki w istotnych krajach, gdzie sprzedawane są środki smarne. Zestawienie uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje. Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych analizowanych przez Kline w rankingu: „consumer automotive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial automotive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).

- Utrzymywanie przez Shell pozycji globalnego lidera sektora środków smarnych odzwierciedla nasz sukces w ciągłym rozwijaniu podstawowej działalności, w której skupiamy się na wartości marki Shell, jakości premium oraz zróżnicowaniu asortymentu produktów. Jednocześnie kontynuujemy budowanie unikalnych relacji biznesowych i dbamy o rozwój technologiczny. Ponadto, obecnie koncentrujemy się na przekształceniu naszej działalności z wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych na wiodącego dostawcę środków smarnych oraz innowacyjnych rozwiązań, w tym produktów i usług mających zastosowanie w przyszłości - powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

Zrównoważone rozwiązania i innowacyjne technologie

W 2019 roku Shell jako jedna z pierwszych firma wprowadziła na rynek portfolio płynów E-fluids, wykazując technologiczną gotowość i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom producentów OEM. Dziś płyny Shell E-fluids poprawiają niezawodność, wydajność i osiągi elektrycznych układów napędowych.

Firma dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania oraz produkty, przy czym środki smarne odgrywają kluczową rolę we wspieraniu celu Shell, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. Innym priorytetem jest pomoc klientom w zmniejszeniu ich śladu węglowego, którą ułatwia sieć centrów technologicznych zatrudniających ponad 300 naukowców i inżynierów.

W swojej działalności Shell zmniejsza ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i elementów gospodarki cyrkularnej. Udostępnia także gamę produktów i rozwiązań biodegradowalnych oraz specjalistyczne usługi techniczne, pozwalające m.in. w czasie rzeczywistym monitorować pracujące w układach środki smarne, zapobiegać awariom i nieplanowanym przestojom, a w efekcie uzyskiwać duże oszczędności.

Shell zwiększa udział w rynku

Według najnowszego raportu Kline&Company, Shell nie tylko utrzymał pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych, ale również powiększył swój udział w rynku w stosunku do kolejnego największego dostawcy o 0,6 proc. - do 11,6 proc. Całkowita ilość sprzedanych przez Shell środków smarnych wyniosła około 4.500 - 4.700 kiloton, co odpowiada około 4,9-5,2 miliardom litrów. Światowa sprzedaż w trzech analizowanych segmentach rozłożyła się podobnie, jak w poprzednim roku. Produkty do stosowania w samochodach osobowych stanowiły 34 proc. zbytu, produkty stosowane w przemyśle 36 proc., a 31 proc. produkty do pojazdów użytkowych.

Źródło i fot.: Shell

 

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń