Firestone Industrial Products zmienia nazwę na Firestone Airide. Rebranding firmy pozwala na stworzenie jednolitej tożsamości, odzwierciedlającej szeroki zakres i innowacyjność portfolio resorów pneumatycznych oraz klientów.
Firestone Industrial Products, LLC (FSIP), spółka zależna Bridgestone Americas, Inc. i producent oryginalnych resorów pneumatycznych, prezentuje nową, bardziej ujednoliconą tożsamość marki, Firestone Airide, która oddaje szeroki zakres i innowacyjność wszystkich segmentów rynkowych, w których firma oferuje swe produkty (automotive - pojazdy osobowe, heavy duty - pojazdy ciężarowe i autobusy oraz off-highway - zastosowania przemysłowe).
Opracowano i dokładnie rozważono kilka wariantów rebrandingu marki, będącej następcą Industrial Products. Airide uznano za symbol dorobku firmy Firestone i emocji, jakie wywołuje ta technologia, zarówno jeśli chodzi o eliminację drgań, jak i poziomowanie. Pierwszy resor pneumatyczny w historii świata sygnowany był marką Airide i został opatentowany w 1938 roku, zatem od ponad 80 lat Airide jest liderem i innowatorem w swojej branży. Obecnie Firestone Airide jest jednym z największych dostawców resorów pneumatycznych do pojazdów ciężarowych i naczep, autobusów i samochodów osobowych oraz zastosowań przemysłowych. Będąc jednym z największych dostawców resorów pneumatycznych do pojazdów elektrycznych, Firestone dostosowuje kierunek rozwoju marki do trendów rynkowych w zakresie zrównoważonego rozwoju i rosnącego zainteresowania pojazdami elektrycznymi i SUV (Sports Utility Vehicle).
- Bridgestone nieustannie intensyfikuje swoje działania zmierzające do stworzenia firmy oferującej rozwiązania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a Firestone Airide odgrywa w tym procesie kluczową rolę, umożliwiając rozwój koncepcji nowej mobilności. Zmiana nazwy marki to bardzo ekscytujący moment, będący nie tylko wyrazem rozwoju naszej firmy, lecz także potwierdzeniem dorobku i wartości nazwy Airide - powiedział Justin Monaghan, prezes Firestone Airide.
Firestone Airide działa na całym świecie. Firma ma zakłady produkcyjne w USA, Brazylii, Kostaryce, Chinach i Polsce, a także prowadzi działalność badawczo-rozwojową w USA i Holandii. Firestone Airide posiada zróżnicowane portfolio produktów, kładąc nacisk na rynek oryginalnego wyposażenia samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych, naczep, autobusów oraz w zastosowaniach przemysłowych - takich jak pociągi, ciężki sprzęt budowlany i górniczy (np. przenośników taśmowych). Marka Firestone Airide jest również obecna na rynku wtórnym oferując resory pneumatyczne we wszystkich wcześniej wymienionych segmentach. Nieustannie poszerza również zakres swoich zastosowań dzięki badaniom m.in. w dziedzinie medycyny i nauki.
Cel przyświecający przy tworzeniu nowego logotypu to wizualna integracja produktu oraz marki, wpisująca się jednocześnie w dziedzictwo firmy i nadająca mu wygląd, który pozwoli jej wkroczyć w przyszłość.
Firestone Airide odzwierciedla założenia zobowiązania Bridgestone E8, w szczególności „Energię”, „Wydajność”, „Rozbudowę”, „Ekologię” i „Ułatwienia”.
Źródło i graf.: Bridgestone