2023-01-11

Zaczęli od dywaników

FroGum to polska, rodzinna firma specjalizująca się w produkcji dywaników samochodowych i wkładek do bagażników, która swoją działalność rozpoczynała od dywaników do Żuka, Malucha i Poloneza. Dziś produkty polskiego producenta z Grodziska Mazowieckiego dostarczane są niemal do każdego kraju Europy oraz wielu państw poza Starym Kontynentem.

Dywaniki FroGum powstają w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w Grodzisku Mazowieckim, zatrudniającym łącznie ok. 100 osób. Rodzinny biznes swoje produkty sprzedaje do niemal każdego kraju w Europie, kilku państw Afryki i Ameryki Północnej. Mimo niełatwej sytuacji na europejskim rynku motoryzacyjnym, firma ma ambicje na dalszy rozwój i poszerzanie swojej globalnej oferty.

Amerykański sen

Nie brakuje firm, które próbują swoich sił za oceanem, choć niestety - nie każdej to się udaje. Swój amerykański sen od kilku tygodni spełnia firma z Grodziska Maz., która wprowadziła na tamten rynek innowacyjne dywaniki samochodowe Race Rock. Poza Stanami, produkty dostępne są też w Polsce i niemal na każdym rynku europejskim.

- Mamy na uwadze fakt, że nasza najnowsza linia z uwagi na charakterystyczne, wysokie krawędzie znacząco się różni od dotychczasowych produktów i wręcz idealnie sprawdza się przede wszystkim w topowych amerykańskich samochodach. Właśnie dlatego produkty trafiły za ocean, gdzie od niedawna dostępne są pod nazwą Omac Texan. Jest to możliwe, dzięki dobrej współpracy z firmą Omac USA oraz opracowaniu specjalnej technologii pod stworzenie tak wymagającego produktu. Wiedzieliśmy, że jeżeli popełnimy błąd, ten wymagający rynek nam nie wybaczy. Stało się inaczej - po zaledwie kilku tygodniach i kolejnych zamówieniach, które spływają do naszego przedsiębiorstwa widzimy, że produkt szybko stał się hitem - mówi Patrycja Frontczak-Kopeć, dyrektor ds. strategii marki w firmie FroGum.

Linia produkcyjna i rynki zagraniczne

Firma z Grodziska Maz. swoją pozycję zawdzięcza m.in. nowoczesnej linii produkcyjnej, która dzięki innowacyjnej technice skanowania 3D jest w stanie stworzyć dedykowany produkt niemalże do każdej marki i modelu dostępnego na rynku samochodu. FroGum w swojej obszernej bazie posiada ponad 4000 produktów, na które składa się pięć głównych marek - od klasycznych, bazowych dywaników z gumy, po nowoczesne akcesoria wykonane z tworzywa TPE, czyli specjalnej, autorskiej mieszanki niezawierającej substancji szkodliwych dla zdrowia.

- Niezwykle ważną częścią naszego biznesu jest także zrównoważony rozwój oraz ekologia. Właśnie dlatego, w naszym zakładzie w Grodzisku Mazowieckim, produkcja dywaników i wkładek do bagażnika odbywa się w duchu „zero waste”, gdzie najmniejszy miligram niewykorzystanego materiału zostaje przetworzony oraz spożytkowany w kolejnych produktach - podkreśla Bartosz Frontczak, członek zarządu FroGum. - Wpisuje się to w potrzeby konsumenckie i coraz większą świadomość oraz zainteresowanie ekologią.

Polskie akcesoria samochodowe dostępne są już na kilkudziesięciu rynkach zagranicznych, w tym m.in. niemal w każdym kraju europejskim, a także w kilku państwach Ameryki Północnej oraz Afryki. Produkty wielokrotnie prezentowano podczas wydarzeń branżowych na całym świecie, w tym m.in. we Frankfurcie, Dubaju, Paryżu, Szanghaju, Bolonii, Stambule czy Las Vegas.

Zaczynali od Żuka i Malucha

Historia firmy FroGum sięga 1987 roku, kiedy Mirosław Frontczak wraz z żoną postanowili założyć przedsiębiorstwo pod nazwą AUFRO, które funkcjonowało jako tzw. zakład rzemieślniczy. W pierwszych latach działalności AUFRO zajmowało się produkcją części zamiennych oraz akcesoriów z gumy i gumometalu do polskich samochodów osobowych i ciężarowych - w tym m.in. do Żuka, dużego i małego Fiata czy Poloneza.

- Pierwsze lata działalności naszej firmy nie były łatwe. Wówczas pracowało w niej zaledwie kilka osób. Bazowaliśmy wyłącznie na prymitywnych urządzeniach i nieustannie borykaliśmy się z problemami surowcowymi. Większych kłopotów ze zbytem nie było, natomiast dużym wyzwaniem okazywał się sam proces dystrybucji i dostarczenie produktów do sklepów - przypomnę, że hurtownie w tym czasie nie funkcjonowały w ogóle. Dostępne w firmie samochody - jak wówczas większość na polski drogach - były niskiej jakości, przez co dotarcie z Warszawy do Gdańska przez Toruń, Bydgoszcz czy Olsztyn stanowiło nie lada wyczyn. Nie mówiąc o znalezieniu dogodnego noclegu i wyżywienia - wspomina Mirosław Frontczak, założyciel oraz prezes firmy FroGum.

Firma swoją nazwę FroGum przyjęła w 2007 roku i pozostaje przy niej po dziś dzień. Ambicją założyciela było, aby przedsiębiorstwo utrzymało swój rodzinny charakter, dlatego niedługo później do firmy dołączył syn właścicieli - Bartosz Frontczak. To właśnie on do firmy wniósł gotowy, kompletny program produkcji dywaników z gumy dedykowanych do wszystkich modeli samochodów. Od kilku lat za firmę odpowiada także córka założycieli.

Firma nie planuje zwalniać tempa

Przez kilka ostatnich latach FroGum osiągał wzrosty przychodu nawet o 20 proc. względem każdego poprzedniego roku. W 2022 roku firma nie odnotowała żadnych spadków, wychodząc obronną ręką z kryzysu na rynku automotive. Priorytetem na najbliższe miesiące jest dalszy rozwój na zagranicznych rynkach, w tym przede wszystkim brytyjskim oraz amerykańskim. W realizacji celu pomóc ma wdrażany system ERP do zarządzania całą firmą, który umożliwi dalszą automatyzację i optymalizację wielu procesów oraz sprawniejsze działanie w przyszłości.

Źródło i fot.: FroGum

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń