Trzy Toyoty GR DKR Hilux T1+, które powalczą w Rajdzie Dakar 2023, są już przygotowane do rywalizacji. Trasa 45. edycji najtrudniejszego rajdu cross-country na świecie składa się z 14 etapów, a celem zespołu TOYOTA GAZOO Racing jest obrona tytułu.
Zespół TOYOTA GAZOO Racing jest na ostatniej prostej przed Rajdem Dakar 2023. Mechanicy przygotowali już trzy egzemplarze Toyoty GR DKR Hilux T1+, a jeszcze przed odbiorami administracyjnymi przeprowadzone zostaną testy, które potwierdzą kompletne przygotowanie samochodów do startu. Czasu pozostało niewiele. Już 31 grudnia odbędzie się 11-kilometrowy prolog, który ustali kolejność na starcie do pierwszego z aż 14 etapów tegorocznej edycji rajdu. Rywalizacja rozpocznie się 1 stycznia.
Skład ekipy TOYOTA GAZOO Racing na 45. odsłonę Rajdu Dakar stanowią sprawdzone załogi. Liderami zespołu będą ubiegłoroczni triumfatorzy Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel. Katarski kierowca ma już cztery dakarowe zwycięstwa, z czego połowę osiągnął za kierownicą samochodów rajdowych Toyoty. Ważnymi postaciami będą także 20-krotny uczestnik Rajdu Dakar Giniel de Villiers z pilotem Dennisem Murphym. Reprezentant RPA wygrał rajd w 2009 roku, siedmiokrotnie był na podium, a tylko raz ukończył imprezę poza czołową dziesiątką. W trzeciej Toyocie GR DKR Hilux T1+ zobaczymy duet Henk Lategan - Brett Cummings, dla których będzie to trzeci start w Rajdzie Dakar.
- Czujemy się bardzo dobrze przygotowani. Już nie możemy się doczekać, gdy nasze auta ruszą na trasę i będziemy mogli sprawdzić się w rywalizacji z naszymi głównymi rywalami - powiedział Glyn Hall, szef zespołu.
- Za nami fantastyczny sezon, ale naszym celem jest kolejne zwycięstwo w Rajdzie Dakar i tylko o tym myślimy. Auto jest tak dobre, że na pewno nam w tym pomoże - dodał Al-Attiyah.
Toyota GR DKR Hilux T1+ na najtrudniejszy Rajd Dakar
Opracowana przez TOYOTA GAZOO Racing Toyota GR DKR Hilux T1+ okazała się wyjątkowo skutecznym samochodem rajdowym już w pierwszym roku startów. Zwycięstwo w Rajdzie Dakar 2022, tytuł mistrzów świata W2RC wywalczony przez parę Al-Attiyah - Baumel oraz mistrzostwo RPA zdobyte przez De Villiersa potwierdziły, że to szybkie i niezawodne auto. Hilux przygotowany na nadchodzący Rajd Dakar 2023 jest jeszcze bardziej dopracowany i niezawodny, a to szczególnie ważne, bo trasa ma być wyjątkowo wymagająca.
Zawodnicy zmierzą się z aż 14 etapami, które prowadzą z zachodu na wschód Półwyspu Arabskiego - od wybrzeża Morza Czerwonego do Zatoki Perskiej. To będzie najdłuższy Rajd Dakar od 2018 roku, gdy rywalizowano w Argentynie, Boliwii i Peru. Ponadto, organizatorzy tak zaplanowali trasę, by wysłać kierowców i pilotów w najodleglejsze zakątki tzw. Pustego Kwartału, czyli piaszczystej pustyni w południowo-wschodniej części Arabii Saudyjskiej. Dodatkowym wyzwaniem będzie wyznaczenie dnia przerwy dopiero po ośmiu dniach rywalizacji. Co więcej, nie będą dostępne punkty tankowania w połowie etapów.
Zawodnicy ruszą 1 stycznia z tzw. Sea Camp na północno-zachodnim wybrzeżu Arabii Saudyjskiej w kierunku Hail, następnie udadzą się do Al Duwadimi, by po ośmiu dniach rywalizacji dotrzeć do Rijadu. Po dniu odpoczynku ruszą na wschód w kierunku Haradh, a kolejnym wyzwaniem będzie maratoński etap na pustyni. Rajd zakończy się 15 stycznia w Ad-Dammam.
Źródło i fot.: Toyota