Wprowadzając w swoim centrum dystrybucyjnym w Auckland rozwiązanie SAP Extended Warehouse Management, Bridgestone zyskał dostęp w czasie rzeczywistym do wskaźników wydajności i produktywności. Od momentu wdrożenia systemu firma odnotowała 25 proc. spadek błędów magazynowych.
Badania przeprowadzone przez McKinsey Global Institute wykazały, że średnio co 3,7 roku firmy doświadczają zakłóceń trwających od jednego do dwóch miesięcy. Łańcuchy dostaw zawsze były podatne na zagrożenia, jednak z biegiem lat budowanie ich odporności stało się priorytetem dla przedsiębiorstw na całym świecie. Czy przejmując kontrolę nad operacjami magazynowymi i cyfryzując ten obszar faktycznie można nadążyć za zmieniającym się popytem, zminimalizować zaburzenia w dostawach surowców i komponentów oraz zwiększyć wydajność?
Jak pokazuje raport „Transformacja organizacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce”, 77 proc. firm doświadczyło w ostatnich dwóch latach trudności z dostawami komponentów niezbędnych w procesie produkcji. Z podobnymi wyzwaniami mierzyły się globalne organizacje. Część z nich postanowiła ujednolicić swoje portfolio technologiczne, automatyzując gospodarkę magazynową i zwiększając kontrolę nad procesami. Na taki ruch zdecydował się między innymi Bridgestone - największy producent wyrobów gumowych i opon na świecie, który przy wsparciu Icon Integration, zaimplementował system SAP Extended Warehouse Management. Od momentu wdrożenia firma odnotowała znaczny spadek błędów magazynowych - o 25 proc.
Przedsiębiorstwo działające na rynku od ponad 90 lat, utrzymuje się na szczycie między innymi dzięki systematycznym inwestycjom w nowe technologie i zbudowaniu cyfrowego łańcucha dostaw. Wprowadzając w swoim centrum dystrybucyjnym w Auckland rozwiązanie SAP Extended Warehouse Management, Bridgestone zyskał dostęp w czasie rzeczywistym do wskaźników wydajności i produktywności. Równie ważnym impulsem do zmian była potrzeba wsparcia pracowników. W tym celu wdrożono technologię głosową zapewniającą niezawodność operacyjną i podnoszącą bezpieczeństwo.
Systemy głosowe stanowią jeden z najważniejszych kamieni milowych w zarządzaniu magazynami i centrami dystrybucyjnymi. Tylko w Polsce 58 proc. badanych firm wprowadziło już oprogramowanie, które ułatwia efektywną komunikację - wskazują wyniki IBCS Poland. Co za tym idzie, digitalizacja usprawnia także współpracę. W przypadku Bridgestone nie ograniczono się jednak do pojedynczych rozwiązań automatyzujących pracę, a osiągnięto integrację cyfrowych operacji magazynowych end-to-end.
- Pojęcie odpornego na zakłócenia, cyfrowego łańcucha dostaw łączy się bezpośrednio z zagadnieniem zrównoważonego rozwoju. Utrzymanie stabilności podstawowych procesów przedsiębiorstwa ma zagwarantować sukces finansowy, jednak równie ważny jest wymiar środowiskowy i społeczny. Chcąc stawić czoła teraźniejszości i przyszłości firmy muszą działać efektywnie oraz szybko, ale i odpowiedzialnie. Narzędzia SAP umożliwiły Bridgestone błyskawiczne reagowanie na procesy zachodzące w magazynie, jak również pozwoliły przeorganizować środowisko pracy i zwiększyć bezpieczeństwo - wyjaśnia Piotr Ferszka, prezes SAP Polska.
Jak wskazuje opracowanie Deloitte, obecnie wymóg prowadzenia biznesu w duchu zrównoważonego rozwoju jest już coraz bardziej zintegrowany z myśleniem strategicznym i procesami biznesowymi wielu firm. Jednak zastosowanie takiego podejścia do łańcucha wartości jest wciąż jeszcze na mniej dojrzałym etapie.
Źródło: SAP Polska
Fot.: Bridgestone