2022-11-30

Akcja edukacyjna Michelin

Olsztyński oddział Michelin Polska zorganizował akcję edukacyjną promującą segregowanie odpadów skierowaną do uczniów szkół średnich. Konkurs „Eko Szkoła” polegał na nakręceniu wideo propagującego segregowanie odpadów, a laureatami zostały te placówki, których filmy zdobyły największą popularność w internecie.

Zwycięzcy otrzymali od Michelin 35 zestawów do segregacji odpadów. Nagrody wyróżnionym szkołom wręczyli: Prezydent Olsztyna Piotr GrzymowiczJuan Antonio Alvarez-Ossorio, prezes Michelin Polska.

Olsztyńska fabryka Michelin, która zatrudnia ponad 5 tysięcy pracowników i zajmuje powierzchnię prawie 200 ha, stosuje liczne proekologiczne rozwiązania, takie jak wykorzystywanie samochodów elektrycznych w transporcie wewnętrznym czy transport intermodalny polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego (transportowanie opon tirami ładowanymi na pociągi).

Dzięki inwestycjom środowiskowym fabryce udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę.  Trwa budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z przyszłymi, bardziej restrykcyjnymi europejskimi normami ekologicznymi. Przyjazna dla środowiska ciepłownia ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii. 

- Skoro większość śmieci w Olsztynie to odpady niesegregowane, popularyzacja segregacji ma kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska. Zorganizowaliśmy konkurs „Eko Szkoła”, by upowszechniać ideę gospodarowania odpadami wśród olsztyńskiej młodzieży. Wybraliśmy formułę edukacyjnego konkursu w sieci uznając, że w ten sposób najskuteczniej dotrzemy do młodszych olsztynian - podkreśla Juan Antonio Alvarez-Ossorio, prezes Michelin w Polsce.

Źródło i fot.: Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń