2022-11-24

Vredestein Quatrac Pro EV

Apollo Tyres wprowadza na rynek Vredestein Quatrac Pro EV - pierwszą w Europie całoroczną oponę opracowaną specjalnie do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Będzie dostępna w sprzedaży od grudnia, a pełna gama w rozmiarach od 17 do 20 cali pojawi się do lata 2023 r.

W porównaniu z uznaną i wielokrotnie nagradzaną ofertą opon całorocznych marki Vredestein, opona Quatrac Pro EV zapewnia doskonałe właściwości jezdne, stabilność i znacznie mniejszy opór toczenia, a także cichszą i bardziej komfortową jazdę. Cechuje ją również lżejsza konstrukcja i mniejszy wpływ na środowisko w procesie produkcji.

- Quatrac Pro EV to dla nas strategiczny produkt z trzech kluczowych powodów - wyjaśnia Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w firmie Apollo Tyres. - Po pierwsze kierowcy coraz częściej przestawiają się na mobilność elektryczną, a producenci samochodów i klienci poszukują opon zaprojektowanych z myślą o specyficznych cechach oraz dynamicznych właściwościach pojazdów elektrycznych. Ponadto opony całoroczne to najszybciej rozwijający się segment, dlatego warto kontynuować dywersyfikację produktów marki Vredestein przeznaczonych do użytku przez cały rok. Wreszcie, żadna inna firma nie może pochwalić się porównywalnym doświadczeniem w produkcji opon całorocznych, które dorównywałoby marce Vredestein - był to segment, w którym byliśmy pionierami i to naturalne, że po raz kolejny przejmujemy prowadzenie, produkując pierwszą w Europie całoroczną oponę do pojazdów elektrycznych.

Opony Quatrac Pro EV są produkowane w dwóch europejskich zakładach Apollo Tyres: w Enschede w Holandii oraz Gyöngyöshalász na Węgrzech. Nowy produkt będzie dostępny u sprzedawców detalicznych i dystrybutorów opon od grudnia, początkowo w siedmiu rozmiarach do kół o obręczach 18- i 19-calowych, a od przyszłego roku w 12 dodatkowych rozmiarach - włączając opcje 17- i 20-calowe.

Niski opór toczenia

Szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe nad oponą miały na celu zwiększanie przez nią ogólnej wydajności pojazdu i zmaksymalizowanie jego zasięgu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance polimerów czwartej generacji i „inteligentnej” krzemionce użytej w bieżniku, poduszce obręczy i osnowie, opór toczenia Quatrac Pro EV jest o 15 proc. niższy niż w przypadku najlepszej opony całorocznej marki Vredestein. Wydajność pojazdu jest również zwiększana dzięki konstrukcji opony, która charakteryzuje się mniejszą masą, cieńszymi ścianami bocznymi, niższym wierzchołkiem ściany bocznej oraz lżejszymi materiałami opasania i kordu.

Właściwości jezdne i stabilność

Kompleksowy i globalny program badawczo-rozwojowy potwierdził doskonałą stabilność nowej opony podczas pokonywania zakrętów oraz poprawione o 6 proc. właściwości jezdne w porównaniu z jej całorocznym odpowiednikami do pojazdów spalinowych - jest to idealne rozwiązanie przy zwiększonym momencie obrotowym i większej masie pojazdu elektrycznego. Właściwości jezdne Quatrac Pro EV zostały udoskonalone dzięki nowej asymetrycznej budowie bieżnika, sztywniejszym klockom bieżnika i solidnej konstrukcji.

Wprowadzono kilka rozwiązań konstrukcyjnych, które mają na celu dostosowanie opony do większej masy aut elektrycznych oraz wynikających z tego zwiększonych obciążeń podczas pokonywania zakrętów i przyspieszania. Przykładem może być zewnętrzna krawędź Quatrac Pro EV, która jest szersza niż wewnętrzna, aby przeciwdziałać odkształceniom poprzecznym, a także zewnętrzne powierzchnie boczne głównych rowków wzdłużnych, które są znacznie bardziej odporne na odkształcenia podczas pokonywania zakrętów.

Dzięki dostosowaniu do pojazdów o większej masie Quatrac Pro EV stała się pierwszą oponą całoroczną, która uzyskała oznaczenie HL, wskazujące jej gotowość do „wysokiego obciążenia” (wariant 255/40 R20). Potwierdza to, że opona może przenosić o 10 proc. większą masę niż wzmocniona opona „Extra Load” (XL) przy takim samym ciśnieniu.

Certyfikowane możliwości całoroczne

Nowa opona do pojazdów elektrycznych oznaczona jest na ściance bocznej symbolem 3PMSF, który potwierdza jej wysokie osiągi w każdych warunkach pogodowych i niezawodność w warunkach zimowych. Nacięcia są głębsze niż zwykle w przypadku opon całorocznych, aby umożliwić kontrolowany ruch klocków bieżnika, który zwiększa przyczepność i trakcję na śniegu przez cały okres eksploatacji.

Wysoka zawartość krzemionki w bieżniku, w połączeniu ze sztywniejszym blokami i połączonymi „mostkami” na krawędziach, zapewnia odpowiednio wysokie parametry hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach - pomiary wskazały, że te ostatnie są o 4 proc. lepsze niż w porównywanych całorocznych oponach marki Vredestein do pojazdów spalinowych.

Niski poziom hałasu, doskonałe właściwości jezdne

Oprócz testów w naturalnych warunkach drogowych na różnych nawierzchniach, zespół Apollo Tyres wykorzystał symulację komputerową i modelowanie akustyczne oparte na sztucznej inteligencji, aby wyposażyć Quatrac Pro EV w powtarzalny wzór klocków bieżnika o zróżnicowanej wysokości, które generują mniej hałasu przy różnych prędkościach. W wyniku tych działań hałas zewnętrzny zredukowano o 1 dB w porównaniu z oponą całoroczną marki Vredestein przeznaczoną do pojazdów innych niż elektryczne. Ponadto nowa opona zwiększa o 5 proc. komfort jazdy dzięki lżejszej konstrukcji i „strefie elastycznej” na ściance bocznej, która zapewnia wysoki stopień sprężystości koniecznej na nawierzchniach o niskiej jakości.

Mniejszy wpływ na środowisko

Podczas projektowania opony Vredestein Quatrac Pro EV dział badań i rozwoju firmy Apollo Tyres uwzględnił zarówno wymaganą energię, jak i ślad węglowy całego procesu produkcji. W porównaniu ze zwykłymi oponami całorocznymi Quatrac Pro EV ma o 17 proc. mniejszy wpływ na środowisko (mierzony jako współczynnik ocieplenia globalnego CO2), przyczyniając się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu.

Źródło i fot.: Apollo Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń