Polestar na P Zero

Pirelli P Zero to opona wybrana przez markę Polestar do nowej limitowanej edycji: Polestar 2 BST Edition 270. Do najbardziej wyczynowej jak dotąd wersji Polestar 2 stworzono oponę UHP w rozmiarze 245/35R21, która odpowiada specyficznym właściwościom samochodu: elektryczny fastback o sportowym charakterze.  

Firma Pirelli przygotowała zgodnie z wymogami producenta oponę P Zero Elect z podwyższonym indeksem nośności i oznaczeniem HL na boku. Głównymi celami rozwojowymi dla opon były osiągi, a także poprawa charakterystycznych dla samochodów elektrycznych właściwości, przy zachowaniu kompromisu na rzecz bezpieczeństwa. Nowa opona P Zero uzyskała najwyższą ocenę za hamowanie na mokrej nawierzchni według europejskich etykiet opon.

Od początku z technologią Elect

Nazwa Elect oznacza, że technologie użyte w oponie Pirelli P Zero zostały opracowane w celu uzupełnienia unikalnych właściwości samochodów elektrycznych. Mieszanka bieżnika została specjalnie zaprojektowana, tak by zapanować nad 680 Nm momentu obrotowego przenoszonego na oponę od startu, zapewniając natychmiastową przyczepność i ograniczając zużycie spowodowane uślizgiem kół. Zmniejszone opory toczenia opon wydłużają żywotność akumulatorów, a co za tym idzie, zwiększają zasięg samochodu.

Wzmocniona konstrukcja opon pozwala na lepsze radzenie sobie ze zwiększoną masą pojazdu zasilanego prądem z akumulatorów. Dodatkowo technologia Pirelli Noise Canceling System (PNCS), dzięki dźwiękochłonnej gąbce wewnątrz opony, redukuje hałas i utrzymuje go na niskim poziomie, aby nie zakłócać charakterystycznej cichej pracy pojazdów elektrycznych.

Opracowane na pierwszy montaż ogumienie dla Polestar 2 BST Edition 270 otwiera nowy rozdział we współpracy Pirelli ze szwedzkim producentem pojazdów wyłącznie elektrycznych. Polestar 1, pierwszy samochód z gamy, jest wyposażany w P Zero jako oryginalne wyposażenie i był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w opony Pirelli oznaczone jako Elect. Dzięki nowoczesnym technikom projektowania komputerowego, które usprawniają i przyspieszają procesy rozwojowe, obie marki kontynuują współpracę przy kolejnych nowych projektach.

Oznaczenie HL dla najcięższych pojazdów

Oznaczenie HL (high loads) na ścianie bocznej opony P Zero do nowego modelu Polestar 2 BST Edition 270 wskazuje, że opona jest w stanie utrzymać samochód i zapewnić wysoki poziom komfortu nawet przy dużych obciążeniach, na przykład podczas jazdy sportowej. P Zero z oznaczeniem HL może wytrzymać ciężar, który przekracza ciężar opony standardowej o ponad 20 proc, a także o 9 proc. większy w porównaniu do opony XL w tym samym rozmiarze.

Elektryczny samochód o sportowych osiągach

Polestar 2 BST Edition 270 został stworzony przez firmę Polestar jako wyczynowa i limitowana wersja elektrycznego fastbacka Polestar 2. Na rynki europejskie i północnoamerykańskie wyprodukowane zostanie zaledwie 270 egzemplarzy tego modelu. Oprócz specjalistycznych opon P Zero na 21-calowych kołach o zróżnicowanej szerokości dla obu osi, model Polestar 2 BST Edition 270 został wyposażony w unikalne 2-kierunkowe regulowane amortyzatory, wysokowydajne hamulce oraz drążek rozporowy, a jego wyjściową moc zwiększono do 350 kW i 680 Nm momentu obrotowego.

Źródło i fot.: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń