Mimo globalnej niepewności gospodarczej, konfliktów politycznych i ciągłych zakłóceń łańcucha dostaw związanych z COVID-19, firma Hankook Tire w trzecim kwartale tego roku odnotowała pozytywne wyniki finansowe.
Globalna sprzedaż osiągnęła 1 706,6 mln EUR, co oznacza wzrost o 25,7 proc. rok do roku i 12,7 proc. w ujęciu kwartalnym. Zysk operacyjny wyniósł 142,7 mln EUR - zwiększył się odpowiednio o 6,4 proc. i 9,8 proc., do czego przyczyniła się silna strategia cenowa i wpływ kursów walutowych. Sprzedaż opon premium w ciągu kwartału poprawiła się, podobnie jak sprzedaż opon na oryginalne wyposażenie na kluczowych rynkach obejmujących USA, Europę, Chiny i Koreę. W sektorze opon na wymianę odnotowano nieznaczny spadek popytu w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku.
Jeden z najsilniejszych segmentów Hankook Tire, jakim jest segment opon o dużej średnicy, pozostał ważnym czynnikiem wzrostu w trzecim kwartale. Globalna sprzedaż opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali lub większej stanowiła 41,1 proc. całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych firmy, co stanowi wzrost o 4,7 pp w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ujęciu regionalnym firma Hankook Tire największy wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali i większej odnotowała na rynku chińskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 8,9 pp do 52,3 proc. r/r. W Europie odnotowano wzrost sprzedaży w tym segmencie o 4,4 pp do 30,1 proc., w Korei o 4,2 pp do 51,4 proc.,a na rynku USA o 3,6 pp do 51,2 proc.
Kontynuując swoje zaangażowanie w dostarczanie opon OE do modeli pojazdów elektrycznych (EV) klasy premium, firma Hankook wprowadziła niedawno na rynek rodzinę opon iON przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Ponadto od sezonu 2022/23 Hankook będzie wyłącznym dostawcą i partnerem technicznym pierwszej na świecie całkowicie elektrycznej serii wyścigowej, Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.
Do końca tego roku Hankook chce uzyskać dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, mimo że niepewność rynkowa spowodowana spowolnieniem gospodarczym i rosnącymi cenami energii prawdopodobnie się utrzyma. Firma skoncentruje się na dalszym zwiększaniu udziału opon o dużej średnicy w całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych i osiągnięciu pozycji lidera w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.
Źródło i fot.: Hankook Tire