Nowy model Vredestein Quatrac Pro EV, który zostanie wprowadzony na rynek w grudniu, będzie pierwszą w Europie wyspecjalizowaną oponą całoroczną do pojazdów elektrycznych.
Opona została opracowana specjalnie z myślą o całorocznym użytkowaniu w hybrydach oraz w pełni elektrycznych pojazdach. Celem było uzyskanie większego zasięgu przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej przyczepności w każdych warunkach, w tym na śniegu i lodzie.
Nową oponę do pojazdów elektrycznych porównywano z aktualną ofertą nagradzanych opon całorocznych marki Vredestein. Symulacje komputerowe i programy testów przeprowadzone przez firmę Apollo Tyres w rzeczywistych warunkach potwierdziły, że nowy model zapewnia doskonały poziom przyczepności, zwiększenie zasięgu dzięki niższym oporom toczenia oraz lżejszej konstrukcji, zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne, ograniczenie poziomu hałasu, cichszą i bardziej komfortową jazdę, a także skrócenie drogi hamowania.
Vredestein Quatrac Pro EV opracowano również z myślą o ograniczeniu emisji CO2 podczas produkcji, co przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego produktu w całym cyklu życia. Nowe opony będą produkowane w dwóch europejskich zakładach produkcyjnych Apollo Tyres - w Enschede w Holandii oraz Gyöngyöshalász na Węgrzech.
O osiągach nowej opony do pojazdów elektrycznych w każdych warunkach pogodowych świadczy uzyskanie wszystkich certyfikatów zgodnych z najwyższymi standardami branży w zakresie opon całorocznych. Dzięki temu może być oznaczona symbolem alpejskim na ścianie bocznej, który potwierdza jej sprawność w warunkach zimowych.
Innowacyjne materiały i pionierska konstrukcja
Do pionierskich aspektów modelu Quatrac Pro EV należy zoptymalizowane połączenie polimerów czwartej generacji i „inteligentnej” krzemionki w bieżniku, co maksymalizuje przyczepność na mokrej nawierzchni, a jednocześnie zapewnia niskie opory toczenia. W celu zmniejszenia zużycia energii podczas użytkowania konstrukcja opony jest znacznie lżejsza dzięki cieńszym ścianom bocznym, niższemu punktowi szczytowemu oraz lżejszemu materiałowi opasania.
Nowa opona do pojazdów elektrycznych będzie wyposażona w wiele nowatorskich cech konstrukcyjnych opracowanych specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych. Należą do nich podłużne rowki o znacznie bardziej pochylonych krawędziach, które są w stanie wytrzymać większe obciążenia podczas pokonywania zakrętów, oraz zewnętrzny bark o większej szerokości niż wewnętrzny, który ma na celu zapobieganie odkształceniom i poprawienie właściwości jezdnych na suchych oraz mokrych nawierzchniach.
Przed wprowadzeniem na rynek producent potwierdzi szczegółowe informacje na temat opon Vredestein Quatrac Pro EV, w tym dane dotyczące osiągów i dostępnych wymiarów.
Źródło i graf.: Apollo Tyres