Firma Apollo Tyres ogłosiła wprowadzenie nowego planu strategicznego na pięć lat dotyczącego budowania pozycji na europejskim rynku opon do samochodów ciężarowych i autokarów oraz opon radialnych. Obejmuje on środki mające na celu podwojenie produkcji opon TBR w porównaniu z rokiem ubiegłym w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym na Węgrzech, a także rozszerzenie oferty produktów w celu spełnienia nawet do 90 proc. wymagań segmentu w zakresie rozmiaru i specyfikacji do 2025 roku.
W przyszłym roku Apollo Tyres wprowadzi na rynek swoje pierwsze opony do samochodów ciężarowych i przyczep przeznaczone do obręczy o średnicy 19,5 cala, powszechnie używanych w zastosowaniach regionalnych wymagających mniejszego tonażu oraz dużych przebiegów. Początkowo firma skoncentruje się na siedmiu najpopularniejszych rozmiarach, a jej celem jest spełnienie wymagań rynkowych w zakresie 19,5-calowych opon w 81 proc. do 2025 roku.
W ramach nowego planu firma wejdzie również na rynek 22,5-calowych opon zimowych, zapewniając nowy poziom osiągów i wydajności w każdych warunkach pogodowych oraz uzupełniając istniejącą gamę opon do pojazdów ciężarowych i przyczep.
Kolejnym nowym segmentem będą 60-milimetrowe opony o niskim profilu i stosunku wysokości do szerokości, odpowiednie do pojazdów użytkowych z silnikami spełniającymi normę Euro 6. Firma wprowadzi opcje zarówno do osi skrętnych, jak i napędowych.
Apollo Tyres dokłada wszelkich starań, aby zawierać kolejne umowy w zakresie oryginalnego wyposażenia. W zeszłym miesiącu firma Schwarzmüller, jeden z czołowych europejskich producentów przyczep, wybrała opony EnduRace RT, EnduRace RT2 oraz EnduTrax MAHD jako specyfikację OE dla swoich przyczep do pojazdów ciężarowych, co oznacza pierwszą umowę na oryginalne wyposażenie firmy oponiarskiej w europejskich sektorze samochodów ciężarowych.
- Mamy duże ambicje w zakresie spełniania złożonych i zróżnicowanych wymagań europejskiego rynku samochodów ciężarowych oraz autokarów. Przy każdej nowej oponie wprowadzanej na rynek zachowamy wierność naszemu etosowi: zapewnienie pierwszorzędnych osiągów i przystępnych cen - wyjaśnia John Nikhil Joy, dyrektor ds. opon do pojazdów ciężarowych i autokarów na rynku europejskim w firmie Apollo Tyres. - Zwiększamy nasze inwestycje w działalność badawczo-rozwojową w Europie i Indiach, koncentrując się na pomaganiu przewoźnikom w spełnianiu zmieniających się wymogów oraz ich własnych celów w zakresie oszczędności paliwa i energii. Będzie to okres niespotykanych zmian i rozwoju naszej działalności w segmencie TBR.
Aby wspomagać dywersyfikację oferty produktów TBR marki Apollo Tyres, firma zbada nowe sposoby obsługi większych nośności przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności w zakresie masy, przyczepności, trakcji, poziomu hałasu i oporów toczenia. Wraz z wprowadzeniem nowego produktu z segmentu LHT - EnduMile LHT - Apollo Tyres wdraża nową, solidną strukturę ułatwiającą dalsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżania całkowitych kosztów eksploatacji, a innowacje dotyczące materiałów oraz konstrukcji prawdopodobnie będą stosowane w przyszłych produktach TBR.
Apollo Tyres przygotowuje również szereg połączonych rozwiązań w zakresie opon, w tym identyfikację za pomocą fal radiowych (RFID) i systemy monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), które pomagają kierowcom oraz operatorom flot monitorować dane dotyczące wydajności w czasie rzeczywistym.
Źródło i graf.: Apollo Tyres