Istotą konstrukcji nowej opony jest możliwość efektywnego wykorzystania dużego momentu obrotowego, poprawa zasięgu jazdy, dostosowanie do większych obciążeń i zapewnienie cichszej pracy. Bieżnik posiada mniejsze lamele od współczesnych opon, co zapewnia możliwość styku z drogą dla większej ilości gumy. Ma to przede wszystkim poprawić pracę z wysokim momentem obrotowym. Nie obniża to wydajności na mokrym asfalcie, ale sprawia, że generowany jest mniejszy hałas. Opona ma także sztywniejsze ścianki boczne, co jest niezbędne przy zwiększonym nacisku masy aut. Na podstawie badań, jakie przeprowadził Goodyear, opona EfficientGrip Performance w samochodach elektrycznych powinna zużywać się o 30 proc. wolniej od innych obecnych konstrukcji. Dla zmniejszenia oporów toczenia zaprojektowano nową aerodynamikę ściany bocznej, co ma wydłużyć zasięg samochodów w kilometrach. https://www.goodyear.eu/pl.html
(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)