Zawsze blisko branży

Z Andrzejem Skowronem, prezesem PSO, rozmawia Sławomir Górzyński

- Sporo czasu minęło od ostatniej rozmowy, którą przeprowadzaliśmy. Co się dzieje w PSO, jakie nowe elementy Waszej oferty poszły w rynek oponiarski?

- To prawda, minęło już chyba 2 lata od naszego ostatniego spotkania. Pandemia ograniczyła bezpośrednie kontakty, zniknęły w zasadzie wszystkie eventy i spotkania branżowe. PSO jak każda firma z naszej  branży również odczuła skutki spowolnienia, niemniej jednak sporo w tym czasie inwestowaliśmy w narzędzia IT. Od dwóch lat pracujemy nad nowym oprogramowaniem do obsługi flot Extranet 2.0, uruchomimy go w najbliższych miesiącach. Oprogramowanie to da nam i naszym klientom nowe możliwości współpracy w obsłudze kół samochodowych, a przede wszystkim w szybkiej obsłudze mechanicznej fast fit samochodów flotowych.

W ostatnim roku wprowadziliśmy na rynek nowy produkt www.wymianaopon.pl. Jest to narzędzie organizujące pracę w warsztacie samochodowym. Poprzez wymianaopon.pl kierowca umówi się nie tylko na wymianę opon, ale również na dodatkowe oferowane przez serwis usługi takie jak mechanika, klimatyzacja czy myjnia.

Platformaopon.pl również w ostatnim czasie uległa przeobrażeniu. Nowa szata graficzna, szybka i przyjazna wyszukiwarka, wsparcie urządzeń mobilnych oraz wiele innych ulepszeń - to sprawia, że Platforma jest podstawowym narzędziem pracy większości serwisów w Polsce. Popularność Platformy sprawiła, że musieliśmy zainwestować potężne środki w coś co jest niewidoczne dla użytkownika, a mianowicie w bazę serwerową oraz w bezpieczeństwo aplikacji. Wciąż mierzymy się z próbami destabilizacji działania Platformy przez ataki hakerskie, dlatego Platforma jest obsługiwana w trybie 24/7 przez wspierającą nas firmę IT. Obsługa taka jest kosztowna, ale konieczna jeżeli chcemy zapewnić naszym klientom bezproblemowy dostęp do Platformy przez 24h.

Koszty funkcjonowania Platformy są coraz wyższe. Wszyscy, którzy korzystają z usług firm IT, widzą jak ich ceny wzrosły. Poza tym Platforma musi się dalej rozwijać, takie są oczekiwania użytkowników, a nowe pomysły rozwojowe mamy już gotowe. Na to wszystko potrzebne są środki, stąd nasza decyzja o wprowadzeniu niewielkiego abonamentu dla użytkowników Platformy, to koszt poniżej 20 zł miesięcznie. Pozyskane środki pozwolą nam na wprowadzanie kolejnych nowoczesnych funkcjonalności, tak by w pełni zadowolić użytkowników Platformy.

- Nie zastanawiałeś się nad poszerzeniem oferty na Waszej Platformie o części zamienne do aut?

- Części zamienne to też branża automotive, lecz w stosunku do opon to jednak odrębna dziedzina. To obszar handlu bardzo nas interesujący, ale skupiamy się na tym na czym najlepiej się znamy i dostarczamy najwyższą jakość, czyli na oponach. Aktywność w kolejnych obszarach automotive zostawiamy na najbliższe lata.

- Coraz więcej po polskich drogach jeździ aut elektrycznych. Czy macie dla tych kierowców jakąś ofertę związaną z oponami specjalnie produkowanymi do tego typu pojazdów?

- Oczywiście, że mamy ofertę opon dla samochodów elektrycznych. Część elektryków porusza się na oponach i rozmiarach klasycznych, ale w takich markach jak Tesla czy auta elektryczne z grupy BMW i VW  stosuje się opony homologowane. Platformaopon.pl daje możliwość wyszukania tych opon. Jest to idealne narzędzie dla serwisu chcącego zamówić takie opony dla klienta.

- Wszyscy mówią o zbliżającym się kryzysie gospodarczym. Jesienią natomiast zaczyna się sezon przekładkowy. Czy te niezbyt optymistyczne prognozy dotyczą także naszej branży?

- O nadchodzącym kryzysie nie trzeba nikogo przekonywać, no może poza członkami obecnego rządu. Galopująca inflacja, wszechobecna drożyzna, spadek dynamiki PKB - to wszystko dotyczy również naszej branży. Spowolnienie już było widać w sezonie wiosennym. Auto stało się jednym z elementów, na którym dokonuje się oszczędności. Ceny opon poszybowały do góry, są już chyba na poziomie trudno akceptowalnym przez konsumentów. Producenci w tym roku kilkukrotnie podwyższali ceny, za każdym razem argumentem był wzrost cen surowców i innych kosztów. Trudno nam z tym polemizować, ale ich wyniki finansowe są imponujące, natomiast nasze jako dystrybutorów i świadczących usługi już takie nie są. Obawiam się najbliższego sezonu z dwóch powodów, ten pierwszy to chęć dokonywania oszczędności przez kierowców i na oponach i na usługach. Ten drugi to fakt, że duża część serwisów nie do końca wie z jakimi kosztami w sezonie będzie musiała się zmierzyć, mam na myśli kolosalne wzrosty cen energii i gazu, a to będzie miało zdecydowany wpływ na obniżenie rentowności biznesów.

- PSO zawsze mocno współpracowało z serwisami. Jak obecnie ta współpraca wygląda?

- Nasz ważny obszar działalności to obsługa flot samochodowych. Współpracujemy w tym zakresie z ponad 200 serwisami w całej Polsce. Cały czas szukamy serwisów, jesteśmy otwarci na wszelkie lokalizacje i zapraszamy chętnych do współpracy. Po wstępnym audycie - jeżeli warsztat akceptuje nasze - w moim odczuciu bardzo dobre warunki współpracy - jesteśmy gotowi podpisać umowę.

- Dziękuję za rozmowę.

Przegląd Oponiarski 9/203 (Wrzesień 2022)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń