W ramach projektów pilotażowych, DB Schenker z powodzeniem przetestował wirtualny magazyn przeznaczony dla klientów z obszarów inżynierii mechanicznej, motoryzacji i transportu kolejowego. Części takie jak uchwyty, okładziny i obudowy wytwarzane były „na żądanie” w pobliżu klienta. Nowa usługa jest obecnie oferowana klientom na całym świecie.
- Jesteśmy pierwszym globalnym operatorem logistycznym oferującym dostawy części zamiennych za pomocą druku 3D. Produkty z naszego wirtualnego magazynu są dostępne w bardzo krótkim czasie i powstają dokładnie tam, gdzie występuje zapotrzebowanie - powiedział CEO DB Schenker Jochen Thewes.
Wirtualny magazyn obniża koszty dostawy, skraca jej czas i chroni środowisko. - To idealnie obrazuje, co logistyka przyszłości może zrobić dla klientów. Naszym głównym celem jest uniknięcie zbędnego magazynowania oraz uczynienie łańcuchów dostaw jeszcze bardziej stabilnymi i elastycznymi - mówi Thewes.
W obliczu nowych wyzwań globalnej logistyki, cyfrowe innowacje, takie jak dostawy części zamiennych z wykorzystaniem druku 3D, stanowią dla klientów z różnorodnych branż prawdziwą wartość dodaną. Bez produkcji wstępnej oraz magazynowania, „On-Demand Production” zmniejsza koszty zaangażowanego kapitału.
DB Schenker ściśle współpracuje z Deutsche Bahn, firmą o szerokim doświadczeniu w obszarze druku 3D. Części zamienne potrzebne stosunkowo rzadko oraz te, które muszą być przechowywane w dużej ilości ze względu na wysoki pułap minimalnej ilości zamówienia, szczególnie nadają się do druku 3D. Wirtualne przechowywanie komponentów odbywa się poprzez bezpieczne wgrywanie planów 3D do chmury.
Źródło i fot.: DB Schenker