We wtorek, 11 października, w restauracji B’Fort - Fort Mokotów, odbyło się jesienne śniadanie prasowe firmy Continental Opony Polska. Tematami wiodącymi konferencji były bezpieczeństwo, paliwooszczędność, trwałość oraz opony premium, których producentem zarówno w segmencie opon osobowych jak i ciężarowych jest Continental.
Stanisław Rosół, dyrektor sprzedaży COP, opowiedział o trendach gospodarczych oraz konsumenckich i ich oddziaływaniu na rynek oponiarski w Polsce. Z kolei Beniamin Szlęzak, Marketing Product Manager, bardzo szeroko omówił aspekty związane z bezpieczeństwem, paliwooszczędnością, trwałością w segmencie opon osobowych. Jakie są trendy w projektowaniu tego typu ogumienia, a jakie są oczekiwania klientów. Prelegent COP przedstawił wyniki raportu. Szerzej omówimy je na stronach listopadowego wydania Przeglądu Oponiarskiego.
Continental to nie tylko opony osobowe. Bardzo ważną częścią niemieckiego koncernu są również opony ciężarowe. O dwóch nowych produktach Conti Hybrid HS5 oraz HD5 mówił Krzysztof Otrząsek, dyrektor działu sprzedaży flotowej COP. W pewnym momencie do omawiania powyższych zagadnień włączył się Jacek Miłkowski, prezes zarządu Anneberg Transpol, którego firma testowała najnowsze produkty Continentala przez minione 14 miesięcy. Najnowsze opony ciężarowe pracowały do końca testów na 10 zestawach. Nowe produkty Conti wyposażono w czujniki TPMS o rozszerzonym zakresie zbierania danych, które zapisywane były na bieżąco. Mając taką dokumentację można było w najbardziej dokładny sposób ocenić wartość nowego ogumienia. J. Miłkowski oszacował, że w ciągu roku udałoby się zaoszczędzić na paliwie - gdyby nowe opony Hybrid były założone na wszystkie 100 ciągników posiadanych przez firmę - ponad 150 tys. zł (0,9 proc. wszystkich kosztów funkcjonowania firmy). Dzięki temu koszt przejechanego kilometra okazał się satysfakcjonujący. - Dlatego od kilkunastu lat wybieramy nowe ogumienie Premium Continentala - podkreślił J. Miłkowski. - Gwarantuje ono bowiem nie tylko niższe koszty przejechanego kilometra, ale zapewnia także duże bezpieczeństwo transportu. W naszej firmie przewożącej niebezpieczne produkty chemiczne jest to warunek bezwzględny.
Konferencję prowadziła Ewa Ostapczuk, odpowiedzialna za kontakty z prasą.
Pełna relacja z konferencji w najbliższym, listopadowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
Relacja i zdjęcia: S. Górzyński