2022-09-22

XVII Kongres SDCM

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych odbędzie się w dniach 12-13 października 2022 roku w warszawskim hotelu Sound Garden.

W roku 2022 spotkanie odbędzie się w październiku, aby uniknąć ewentualnych restrykcji covidowych, mogących pojawić się wraz z chłodniejszymi dniami późnej jesieni. Od ostatniej edycji, która odbyła się w formule bezpośredniego spotkania, miną wkrótce trzy lata.

- Panelowe dyskusje zamknięte całkowicie w przestrzeni internetowej są dziś możliwe do realizacji, choć jeszcze w 2019 roku z pewnością organizacja Kongresu w takiej formule nie przyszłaby nam do głowy. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić bezpośredniego, osobistego kontaktu. Aktywnego udziału w sesjach tematycznych, ale i kuluarowych dyskusji przy kawie - mówi Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający SDCM. - Jesteśmy przygotowani na każdą opcję, jednak szczerze liczymy na to, że tegoroczna edycja branżowego szczytu odbędzie się, jak dawniej, w formule bezpośredniej.

W sytuacji wprowadzenia ograniczeń w zakresie organizacji masowych imprez branżowych Kongres przeprowadzony zostanie w formule online.

Ile się zmieniło od ostatniej wspólnej kawy? Aktualne problemy branży

Podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego w 2019 r. poczyniono wiele podsumowań oraz prognoz dotyczących rynku, które szybko zostały zweryfikowane przez rzeczywistość. Nie były one jednak aż tak bardzo abstrakcyjne, patrząc z obecnej perspektywy. Już wtedy producenci i dystrybutorzy części spodziewali się spowolnienia gospodarczego. Szacowano, że kilkuletni czas branżowej prosperity skończy się, a przyczynią się do tego obserwowane na rynku wojny handlowe, słabsze wyniki gospodarcze zachodnich państw Europy czy Brexit i jego konsekwencje. Obawiano się także słusznie o nowe przepisy prawne, wprowadzane na szczeblu unijnym i krajowym, które mogą hamować rozwój firm motoryzacyjnych. Najważniejszymi kwestiami omawianymi podczas sesji tematycznych spotkania był utrudniony dostęp do danych generowanych przez pojazdy, konieczność utrzymania przepisów GVO czy potrzeba reformy systemu badań technicznych pojazdów - te kwestie wcale nie straciły na swojej aktualności.

Obecnie, po wielu problemach związanych z pandemią i wojną w Ukrainie - zerwaniem łańcuchów dostaw, zmniejszeniem dostępności surowców, lawinowym wzrostem cen energii itd., branża znajduje się w dobrej kondycji - przynajmniej w porównaniu do innych gałęzi gospodarki.

- Tegoroczne podsumowanie roku będzie szczególnie ważne, bo żyjemy w ciekawym, ale i pełnym niepokoju czasie. Po wielu miesiącach pandemii, która doprowadziła do przerwania łańcuchów dostaw, branża zaczęła już wychodzić na prostą. Wybuch wojny w Ukrainie sprawił jednak, że pojawiły się kolejne okoliczności, które wpływają na koniunkturę w sektorze motoryzacyjnym - mówi Alfred Franke, Prezes Grupy MotoFocus.pl - Nawet w tak nieprzewidywalnych czasach warto tworzyć rynkowe prognozy, choćby po to, by być przygotowanym na radzenie sobie z aktualnymi, jak i potencjalnymi, nowymi wyzwaniami. Podobnie jak podczas poprzednich kongresowych spotkań, w tej edycji odbędzie się specjalna sesja poświęcona zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego.

W programie spotkania znalazły się także debaty i dyskusje na temat takich kwestii jak digitalizacja w branży motoryzacyjnej, polityka klimatyczna Unii Europejskiej czy rozwój elektromobilności. Przedstawione zostaną również najnowsze dane dotyczące działalności producentów i dystrybutorów części oraz warsztatów samochodowych.

Źródło: SDCM

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń