Jesper Rosenkrans objął stanowisko dyrektora generalnego TotalEnergies Marketing Polska. Jego poprzednik, Nicolas Leblond, został mianowany nowym dyrektorem generalnym TotalEnergies w Luksemburgu.
Jesper Rosenkrans posiada duże doświadczenie w branży energetycznej. Podczas studiów magisterskich z ekonomii rozpoczął swoją karierę zawodową w duńskim Ministerstwie Finansów, a następnie przez 10 lat pracował w firmie A.P. Møller-Mærsk, w której zajmował szereg stanowisk związanych z rozwojem biznesu, handlem i zarządzaniem. Do TotalEnergies dołączył w 2018 roku, gdzie kierował zespołem handlowców i operatorów odpowiedzialnych za sprzedaż i rozwój biznesu paliw morskich dla Europy i Afryki. W 2019 roku przeniósł się do Singapuru, aby przejąć globalną odpowiedzialność handlową za TotalEnergies Marine Fuels. Tam nadzorował znaczącą transformację podmiotu, której celem było wsparcie dekarbonizacji żeglugi. Obecnie rozpoczyna nowy rozdział kariery jako dyrektor generalny TotalEnergies Marketing Polska, na nowym stanowisku odpowiada za rynek polski i bałtycki.
- Polska wciąż będzie odgrywać ważną rolę w strategii transformacji energetycznej TotalEnergies. Nasza dotychczasowa aktywność w Polsce związana z rynkiem motoryzacyjnych i przemysłowych środków smarnych pozostaje integralną częścią naszej działalności w przyszłości. Jesteśmy podekscytowani planami wzmocnienia również innych obszarów, w tym energii ze źródeł odnawialnych. Cieszymy się, że będziemy mogli przyczynić się do transformacji energetycznej w Polsce, koncentrując się jednocześnie na dostarczaniu wartościowych produktów i usług dla naszych klientów - skomentował Jesper Rosenkrans.
Źródło i fot.: TotalEnergies