Całoroczne czy zimowe?

Każdy właściciel samochodu musi zadać sobie pytanie, czy zdecydować się na dwa komplety opon - letnie i zimowe, czy może wybrać opony całoroczne. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji, a także stylu i częstotliwości jazdy kierowcy oraz pokonywanych tras. Dobry stan i wysoka jakość opon mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Marka Vredestein oferuje szeroki wybór zarówno opon zimowych, jak i całorocznych.

Ze względu na dużą zmienność pogody polska zima bywa dużym wyzwaniem dla opon. Muszą one sprawdzić się w szerokim zakresie temperatur powietrza i zapewniać najlepsze właściwości jezdne, niezależnie od tego, czy nawierzchnia pokryta jest wodą, lodem czy śniegiem. Przed zakupem nowego ogumienia warto przeanalizować swoje potrzeby i zdecydować, czy wolimy przez cały rok jeździć na jednym komplecie - wtedy potrzebujemy opon całorocznych, a może decydujemy się na zakup dwóch kompletów opon - letnich i zimowych.

Opony są jedynym elementem pojazdu, który styka się z nawierzchnią, dlatego muszą zapewniać optymalną przyczepność - niezależnie od warunków pogodowych. Samochód wyposażony w opony dobrej jakości lepiej się prowadzi, ma to duże znaczenie m.in. podczas hamowania czy pokonywania zakrętów. Przy zakupie nowego ogumienia warto również zwrócić uwagę na jego trwałość, a także uwzględnić rodzaj auta, którym się poruszamy - jedne opony sprawdzą się najlepiej w niewielkim, miejskim samochodzie, a inne w SUV-ie.

Opony Vredestein Quatrac i Quatrac Pro

Klienci, którzy preferują opony całoroczne, mogą wybrać opony Vredestein Quatrac lub Quatrac Pro.

Vredestein Quatrac zapewnia doskonałe właściwości jezdne niezależnie od pory roku. Dzięki nowemu projektowi wzoru bieżnika „deep V” odporność na zjawisko poślizgu hydrodynamicznego (inaczej akwaplanacji) zwiększyła się o ponad 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Większa powierzchnia styczna opony z podłożem oznacza lepszą przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni (suchej, mokrej, zaśnieżonej). Zastosowanie mieszanki nowej generacji pozwoliło zaś na wydłużenie okresu eksploatacji opony aż o 20 proc. Produkt zapewnia bardzo dobre osiągi na śniegu i lodzie, krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni oraz niskie opory toczenia.

Specjalnie z myślą o pojazdach z silnikami o dużej mocy powstały opony Vredestein Quatrac Pro - pierwsza na rynku seria opon wyłącznie do segmentu UHP zaprojektowana w celu zapewnienia najwyższych osiągów wśród opon całorocznych. Dzięki współpracy Apollo Tyres ze słynną włoską firmę Italdesign Giugiaro charakteryzuje się ona unikatowym designem. Quatrac Pro to jedyna opona całoroczna, która może być używana przy prędkościach do 300 km/h. Wykorzystanie zaawansowanej mieszanki bieżnika z wysoką zawartością krzemionki i żywicy pozwoliło na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy w zimowych warunkach. Ogumienie oferuje również krótką drogę hamowania i lepszą o ponad 10 proc. przyczepność na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem. Wpłynęło na to zastosowanie szerszych rowków wzdłużnych i rozchodzących się rowków na krawędzi.

Opony Vredestein Wintrac i Wintrac Pro

Marka Vredestein oferuje również szeroką gamę opon zimowych, w tym najnowsze Wintrac oraz Wintrac Pro, dostępne w rozmiarach od 15 do 22 cali. Opony Wintrac są przystosowane do kompaktowych, rodzinnych samochodów i pojazdów typu SUV, a Wintrac Pro - do aut sportowych i SUV-ów.

Opony Wintrac, przeznaczone do 15- i 16-calowych kół, wykonano przy użyciu mieszanki nowej generacji na bazie krzemionki o wysokiej gęstości, która zwiększa okres eksploatacji opon nawet do dodatkowych 10 tys. km w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji bieżnika odporność na zjawisko aquaplaningu wzrosła o 10 proc. Oprócz tego większa o 5 proc. ilość gumy stykającej się z nawierzchnią znacznie poprawia przyczepność na mokrych i pokrytych śniegiem drogach.

Z kolei opony Wintrac Pro, dostępne w rozmiarach od 17 do 22 cali, zapewniają bezkonkurencyjne osiągi nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych i przy prędkościach do 300 km/h. W porównaniu z poprzednim modelem oferują o 15 proc. lepszą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i o 10 proc. większą skuteczność hamowania na mokrych nawierzchniach, a ich indeks prędkości dla większości rozmiarów to Y.

Źródło i fot.: Apollo Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń