Bridgestone, w ramach współpracy z firmą Microsoft, wykorzysta platformę Azure do przyspieszenia swojej transformacji cyfrowej oraz wzmocnienia globalnej oferty produktów i rozwiązań w zakresie mobilności.
- Od początku naszej współpracy w 2020 roku, Microsoft był cennym partnerem zarówno na rynku europejskim, jak i amerykańskim - mówi Paolo Ferrari, Joint Global Chief Operating Officer, Bridgestone Corporation oraz President & CEO, Bridgestone Americas. - Jesteśmy podekscytowani możliwością rozwijania tej współpracy dzięki ulepszonej i rozszerzonej ofercie, która pozwoli firmie Bridgestone globalnie opracowywać nowe innowacje i szybko dostarczać je naszym klientom zgodnie z Bridgestone E8 Commitment.
Korzystanie z platformy Azure umożliwi firmie Bridgestone tworzenie i dostarczanie nowych rozwiązań klientom, szczególnie globalnym flotom i producentom pojazdów. Dzięki wprowadzeniu zaawansowanej analityki opon możliwe będzie lepsze przewidywanie ich zużycia i określanie stanu karkasu, co pozwoli na maksymalne wykorzystanie bieżnikowania opon i wcześniejsze sygnalizowanie konieczności serwisowania. Obie firmy będą nadal korzystać z platformy Microsoft Connected Vehicle Platform, aby gromadzić i analizować dane dotyczące opon w czasie rzeczywistym w ramach w pełni zintegrowanego ekosystemu pojazdów.
- Wiemy, że okres eksploatacji, bezpieczeństwo kierowcy i całkowity koszt posiadania są najważniejsze dla flot - dodaje Paolo Ferrari. - Platforma Connected Vehicle pozwala nam na uzyskanie szczegółowych informacji na temat każdego z tych obszarów, wykorzystując dane bezpośrednio z opony, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie informacji, do których w przeciwnym razie nie mielibyśmy dostępu.
Microsoft Azure umożliwi Bridgestone dostęp do nowych możliwości chmurowych, które jeszcze bardziej usprawnią i zmodernizują produkcję opon, operacje IT i wydajność. Zwiększona sprawność kluczowej infrastruktury zaowocuje poprawą bezpieczeństwa, redukcją kosztów operacyjnych oraz efektywnością w całej korporacji.
- Świat wokół nas staje się coraz bardziej cyfrowy i oparty na danych, dlatego ekscytujące jest widzieć, jak Bridgestone pracuje nad dostarczeniem nowych rozwiązań analitycznych swoim klientom - powiedział Sanjay Ravi, General Manager, Automotive Mobility and Transportation w Microsoft. - Nasza wieloletnia współpraca z Bridgestone zaowocowała wieloma sukcesami i z niecierpliwością czekamy na możliwość wspierania ich w dostarczaniu nowych rozwiązań, które pozwolą na usprawnienie zarządzania flotą i zwiększenie ogólnej efektywności biznesowej.
Bridgestone E8 Commitment składa się z ośmiu wartości, które Bridgestone zobowiązał się tworzyć wspólnie z pracownikami, społeczeństwem, partnerami i klientami w celu realizacji idei zrównoważonego społeczeństwa. Współpraca z firmą Microsoft pomoże Bridgestone w realizacji wartości "Wydajność", "Rozbudowa" i "Ekonomia".
Źródło i graf.: Bridgestone