Firma Bridgestone, w ramach stałej współpracy ze Škodą, opracowała opony wyposażone w przełomową technologię Enliten dla w pełni elektrycznego modelu Škoda Enyaq iV.
Wychodząc naprzeciw wysokim standardom Škody w zakresie prowadzenia, zużycia, wydajności i trwałości, firma Bridgestone opracowała opony Turanza Eco z technologią Enliten, która zmniejsza opory toczenia opon o 30 proc. i wagę o 20 proc. (1), dzięki czemu Enyaq iV ma zasięg do 529 km. Opony z tą technologią są również lżejsze, pozwalając na 21 cali.oszczędność do 2 kg surowców na oponę.
Škoda Enyaq iV jest najnowszym elektrycznym pojazdem Grupy VW, po Audi Q4 e-tron, Volkswagenie ID.3/ID.4/ID.5 i Cupra Born, w którym zastosowano ogumienie z technologią Enliten. Na potrzeby modelu Enyaq iV opony Turanza Eco z tą technologią dostępne są w rozmiarach 18, 19, 20 i 21 cali.
W procesie tworzenia opony do modelu Enyaq iV firma Bridgestone wykorzystała Virtual Tyre Development - technologię, która pozwala ograniczyć liczbę prototypów opon oraz wymaganych testów fizycznych. Virtual Tyre Development może zmniejszyć zużycie surowców i emisję CO2 w fazie projektowania nawet o 60 proc., jednocześnie skracając czas wprowadzania na rynek nawet o 50 proc. Dzięki temu proces projektowania opon jest bardziej zrównoważony, wydajny, dokładny i elastyczny.
Škoda Enyaq iV jest wydajna, przyjazna środowisku i zapewnia radość z jazdy, jednocześnie odzwierciedlając wiele wartości zawartych w Bridgestone E8 Commitment. Składające się z ośmiu obszarów - Energii, Ekologii, Wydajności, Rozbudowywania, Ekonomii, Emocji, Ułatwiania i Wzmacniania - zobowiązanie pomaga kierować strategicznymi priorytetami firmy, procesem podejmowania decyzji i działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju we wszystkich obszarach działalności.
Bridgestone postrzega mobilność elektryczną jako ogromną szansę na redukcję emisji CO2 i bardziej zrównoważoną przyszłość mobilności. Firma jest dumna ze współpracy ze Škodą i wspólnie z partnerem dąży do przyspieszenia tych przemian. Obecnie, opony do samochodów elektrycznych stanowią około 11 proc. całkowitej linii opon Bridgestone EMIA przeznaczonych na pierwszy montaż dla samochodów osobowych, podczas gdy w 2019 roku było to zaledwie 4 proc. Oczekuje się, że udział opon do samochodów elektrycznych zwiększy się do ponad 20 proc w 2024 roku.
Źródło i fot.: Bridgestone