2022-08-12

Hankook w II kwartale

Producent opon Hankook Tire ogłosił wyniki finansowe firmy za II kwartał 2022 r. ze skonsolidowaną globalną sprzedażą na poziomie 2 039,9 mld KRW (1 520,3 mln EUR) i zyskiem operacyjnym w wysokości 175,2 mld KRW (130,5 mln EUR).

W drugim kwartale 2022 r. firma Hankook odnotowała wzrost łącznej sprzedaży o 12,9 proc. r/r i 13,9 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Udało się to osiągnąć pomimo wyzwań zewnętrznych, takich jak zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw czy rosnące koszty surowców. Zysk operacyjny spadł o 6,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale wzrósł o 39 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem - przyczynił się do tego zwiększony udział w sprzedaży produktów o wysokiej wartości dodanej oraz skuteczne strategie cenowe.

Sprzedaż opon o dużej średnicy (18 cali lub więcej) do samochodów osobowych pozostała kluczowym motorem wzrostu. Stanowiła ona 39,1 proc. całkowitej sprzedaży opon Hankook do samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 1,1 p.p. Największy udział w tym miał rynek chiński, gdzie sprzedaż opon o dużej średnicy do samochodów osobowych wzrosła o 11,5 punktu procentowego r/r do 51,8 proc. całkowitej sprzedaży. Za nim uplasował się rynek koreański, który odnotował wzrost r/r o 3,4 p.p. do rekordowego poziomu 50,5 proc. Rynek europejski odnotował wzrost o 0,5 punktu procentowego r/r. Dalszy wzrost skonsolidowanych przychodów wynikał również z wysokiego poziomu sprzedaży na rynku północnoamerykańskim zarówno opon OE, jak i opon na wymianę.

Wolumeny sprzedaży w II kwartale i zysk operacyjny odnotowały jednak spadek w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co było spowodowane wpływem wojny w Ukrainie na rynek, lockdownem w Chinach i rekordowo wysoką inflacją.

Oprócz ustabilizowanych wyników biznesowych, w drugim kwartale firma znacznie zintensyfikowała wysiłki w celu zapewnienia sobie przyszłej pozycji lidera w branży. W maju Hankook otworzył największy w Azji ośrodek testowy „Hankook Technoring”, który pozwala firmie zrobić kolejny krok naprzód jako lider innowacji technologicznych.

W Europie w tym samym miesiącu firma Hankook wprowadziła swoją pierwszą rodzinę opon zaprojektowanych specjalnie do pojazdów elektrycznych. Gama iON, dostępna z bieżnikami letnimi, zimowymi i całorocznymi (w zależności od rynku), zostanie w tym roku wprowadzona również na inne rynki.

W drugim kwartale Hankook kontynuował dostawy opon OE do samochodów premium - firma rozpoczęła dostarczanie opon Ventus S1 evo 3 ev do modeli Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron. Szeroko zakrojone działania związane z instalacją oryginalnego wyposażenia w modelach elektrycznych Audi rozpoczęły się w czerwcu ubiegłego roku od pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego marki - Audi e-tron GT.

Hankook zdobył trzy nagrody w konkursie Auto Express Product of the Year Awards 2022, organizowanym przez czołowy brytyjski magazyn motoryzacyjny Auto Express. Opona Ventus S1 evo 3 zdobyła tytuł „Summer Tyre Product of the Year 2022” („Produkt roku 2022 wśród opon letnich”), natomiast model Kinergy 4S 2 otrzymał nagrodę „Product of the Year” („Produkt roku”), uzyskując wysokie oceny w testach aquaplaningu. Opona Winter i*cept RS 2 w tym samym teście uzyskała solidną ocenę „Commended” („Wyróżnienie”).

Celem firmy jest osiągnięcie w tym roku dwucyfrowego wzrostu oraz zwiększenie udziału sprzedaży opon o dużej średnicy do 42 proc. całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych. Hankook skoncentruje się również na zdobyciu pozycji lidera w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.

Źródło i fot.: Hankook

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń