2022-08-04

Stacje ładowania Volkswagena

W obliczu strategii Volkswagena dotyczącej rozwoju na płaszczyźnie elektromobilności, autoryzowani dealerzy marki w Polsce zrealizowali szeroko zakrojone inwestycje związane z rozbudową infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Użytkownicy samochodów EV mogą już korzystać z 76 punktów ładowania u dealerów VW. Docelowo sieć będzie liczyć ok. 170 punktów AC i DC w 89 lokalizacjach w całym kraju.

Volkswagen w Polsce aktywnie wspiera rozwój elektromobilności, m.in. poprzez poszerzanie ogólnodostępnej sieci ładowania samochodów elektrycznych. Wytyczne marki w tym zakresie dotyczyły zarówno wyposażenia każdego punktu dealerskiego w ogólnodostępną stację ładowania w strefie miejsc parkingowych dla klientów, a także punktów ładowania w salonie oraz infrastrukturę w strefie wewnętrznej, w tym w serwisie. W zakresie infrastruktury zewnętrznej, dealerzy zobowiązani są do udostępniania kierowcom przynajmniej dwóch punktów ładowania: punktu o mocy nie mniejszej niż 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) oraz co najmniej 22 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC).

- W zakresie infrastruktury wewnętrznej salonu i serwisu, oczekiwaliśmy wyposażenia warsztatu w mobilny punkt ładowania, który jest niezbędny, aby prowadzić prace naprawcze przy samochodach elektrycznych oraz wallbox w punkcie wydań, który umożliwi klientom zapoznanie się z obsługą funkcjonalnej, domowej stacji ładowania, którą również mogą nabyć (także z montażem) w atrakcyjnej cenie. Nasi partnerzy biznesowi bardzo poważnie podeszli do inwestycji infrastrukturalnych. Cieszy nas, że wielu dealerów spełniło nasze oczekiwania z nawiązką - zaznacza Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.

Aktualnie w 36 lokalizacjach są ogólnodostępne punkty ładowania, a 12 z nich jest już dostępnych w ramach usługi WeCharge w aplikacji We Connect. Docelowo wszystkie punkty w obszarze parkingu dla klientów mają być ogólnodostępne w ramach WeCharge, co umożliwi łatwiejsze podróżowanie oraz łatwiejszą kontrolę wysokości stawek za ładowanie.

Dealerzy mogli decydować się na realizowanie inwestycji we współpracy z popularnymi operatorami sieci ładowania samochodów elektrycznych. Tego typu rozwiązanie pozwoliło zaoferować znacznie wyższą moc ładowania w wielu punktach w Polsce. Przykładowo dealer Rzepecki Mroczkowski w Poznaniu może pochwalić się ładowarką sieci Greenway, oferującą po dwa punkty ładowania AC i DC, w tym punkt o mocy 50 kW. Inny z salonów VW - Lellek w Gliwicach, dzięki ładowarce sieci Nexity może zaoferować dwa punkty AC (11 kW) i dwa punkty DC (o mocy do 50 kW).

Marka, zgodnie ze swoją strategią Way To Zero, konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla. Poza oferowaniem modeli elektrycznych produkowanych z neutralnym bilansem emisji CO2, marka dąży do pełnej dekarbonizacji w poszczególnych obszarach swoich działań. Podobne idee przyświecają także wielu autoryzowanym dealerom Volkswagena.

Źródło i fot.: Volkswagen

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2022 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń