2022-07-27

VanContact Ultra

VanContact Ultra to nowa opona letnia o wydłużonej żywotności dla pojazdów dostawczych i użytkowych. W tym roku Continental wprowadzi na rynek 20 wariantów ogumienia - na felgi o średnicy od 15 do 17 cali i nośności do 1450 kg (indeks nośności 121), o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 210 km/h.

Obecność samochodów dostawczych w środowisku miejskim szczególnie w ostatnich latach zdecydowanie wzrasta - eksperci spodziewają się, że do 2025 r. dostawy door-to-door będą rosły o 7 procent rocznie (BPEK, Bundesverband Paket - und Expresslogistik e.V., czerwiec 2021, Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe). Wraz z tym trendem wzrasta wolumen sprzedaży środków transportu i opon. Według europejskiego stowarzyszenia handlowego ACEA, w Europie, tylko w latach 2014-2019, sprzedaż pojazdów w tym segmencie wzrosła o 40 procent. Platforma sprzedażowa Alzura Tyre 24 informuje również o wzroście sprzedaży opon do samochodów dostawczych o 20 procent w pierwszych pięciu miesiącach ubiegłego roku, w porównaniu do roku poprzedniego.

Oprócz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, inżynierowie Continental skupili się na zrównoważonym rozwoju. Producent stosuje w swojej mieszance polimery funkcjonalne najnowszej generacji, aby połączyć wysoki przebieg, najniższy możliwy opór toczenia i największą wytrzymałość. Zamknięty bark zewnętrzny zastosowany w konstrukcji bieżnika służy także wysokiej żywotności opony, utrzymując szczególnie niski poziom hałasu opony.

Aby zapobiec uszkodzeniu opony przez kamienie, które utknęły w bieżniku, w dwóch zewnętrznych rowkach umieszczono specjalne stopery, które uniemożliwiają zazębianie się gumy z kamieniami i zapewniają szybkie wyrzucanie wszelkich ciał obcych. Wzmocnione ściany boczne to kolejna cecha, dzięki której nowy VanContact Ultra jest maksymalnie wytrzymały - zastosowano w nich bloki, które chronią przed uszkodzeniem opony w wyniku (nieuniknionego podczas miejskich dostaw) kontaktu z krawężnikiem.

Nowa opona VanContact Ultra uzyskała następujące oznaczenia na etykietach UE: ocenę „B” w zakresie oporu toczenia, najwyższą ocenę „A” za drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz „B” za hałas toczenia.

Źródło i fot.: Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń