Pirelli P Zero Trofeo R to produkt z rodziny opon o sportowych aspiracjach, który można z powodzeniem stosować zarówno na drogach publicznych, jak również na torach. Firma ruszyła właśnie z kampanią marketingową, w której udział biorą Kajetan Kajetanowicz i Alex Karkosik.
Innowacyjna niskoprofilowa opona Track Day
W typowych warunkach torowych, Trofeo R posiada cechy opony wyścigowej. Wyróżnia się bardzo wysoką precyzją prowadzenia, szybką reakcją na polecenia kierowcy, wysokim poziomem przyczepności na suchym asfalcie oraz powtarzalną linią jazdy i stabilnością temperaturową.
Do jej produkcji wykorzystano nową mieszankę HAOF - Highly Aromatic Oil Free, która w połączeniu z nową rzeźbą bieżnika pozwoliła uzyskać zaskakującą poprawę w stabilności oraz przyczepności bocznej przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia opon o 80 proc.
Zewnętrzna strona bieżnika P Zero Trofeo R zapewnia wymagany poziom sztywności podczas obciążenia w zakręcie. Bardzo sztywny bok opony maksymalizuje przyczepność boczną przy dużej prędkości oraz daje wysoką precyzję prowadzenia przy zmianach kierunków jazdy. Szerokie sekcje w środku bieżnika stabilizują samochód i obniżają naprężenia opony wynikające z hamowań oraz silnych przyśpieszeń.
Gwiazdy motorsportu promują
P Zero Trofeo R zaprojektowano zarówno do jazdy drogowej, jak i torowej w suchych warunkach, wspólnie z producentami najmocniejszych samochodów, takich jak m.in.: Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini, McLaren czy Porsche. Oficjalnym dystrybutorem opon Trofeo R w Polsce, jest firma FF Sport.
W ramach rozpoczynającej się kampanii marketingowej opon do współpracy zaproszono ambasadora marki Pirelli - Kajetana Kajetanowicza, u którego boku wystąpił Alex Karkosik - najmłodszy Polak w historii Formuły 3. Efektem spotkania polskich gwiazd motorsportu jest zrealizowany materiał filmowy, w którym kierowcy sprawdzają możliwości Trofeo R na zamkniętym odcinku Toru Kielce.
Źródło i fot.: Pirelli