Ventus iON S do elektryków

W maju 2022 r. firma Hankook wprowadziła na rynek Ventus iON S, pierwszą oponę letnią z nowej gamy produktów, która została zaprojektowana specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych. We wrześniu dołączy do niej Winter i*cept iON. Producent chce wnieść decydujący wkład w przyspieszenie procesu przechodzenia na pojazdy o zerowej emisji spalin.

Cechy charakterystyczne nowej opony to zmniejszony opór toczenia, wyjątkowo cicha charakterystyka toczenia i wysoka nośność. Dla kierowców samochodów elektrycznych oznacza to większy zasięg na jednym ładowaniu i przyjemniejsze wrażenia z jazdy w porównaniu z konwencjonalnymi oponami. Nowe produkty są specjalnie zaprojektowane z myślą o natychmiastowych wysokich momentach obrotowych, które generują dysponujące dużą mocą pojazdy elektryczne.

Wymagania stawiane oponom do pojazdów elektrycznych

Opony Ventus iON S dzięki szerokiemu zestawowi rozwiązań technicznych spełniają wysokie wymagania stawiane oponom do pojazdów elektrycznych. Poprzez większą nośność firma Hankook zrównoważyła większą masę pojazdów elektrycznych spowodowaną dużym ciężarem akumulatorów. Ultrawytrzymałe włókna aramidowe skutecznie przeciwdziałają siłom odkształcającym, które są spowodowane wyjątkowo wysokim momentem obrotowym w pojazdach elektrycznych. Mieszanka tworząca bieżnik, w której skład wchodzi duża ilość żywicy naturalnej, zapewnia również wzorową trwałość i mniejsze zużycie. Wysoka zawartość krzemionki zapewnia przyczepność na poziomie mikro na mokrych drogach, przeciwdziałając tworzeniu się zagrażającej bezpieczeństwu warstwy wody między nawierzchnią drogi a oponami.

Inną cechą szczególną nowej mieszanki jest wysoka zawartość olejów naturalnych. Dzięki temu produkty iON są nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale mają również pozytywny wpływ na trwałość bieżnika - do uzyskania stałych osiągów potrzeba mniejszej ilości materiału, a zmniejszenie ciężaru opony nawet o jeden kilogram na oponę poprawia opór toczenia.

Jedną z cech szczególnych opon Ventus iON S jest zoptymalizowana aerodynamika, która pozwala wykorzystać ich potencjał do zapewnienia zwiększonej wydajności i zasięgu. Wzór opony został zaprojektowany w taki sposób, aby zmniejszyć opór powietrza - dotyczy to nawet napisów na ściankach bocznych.

Kolejnym celem rozwojowym było uzyskanie jak najcichszej charakterystyki pracy. Ważną rolę pełni zintegrowana technologia Sound Absorber, która wraz z redukującym hałas wzorem bieżnika zauważalnie zmniejsza poziom hałasu wewnątrz pojazdu.

Z certyfikatem TÜV SÜD: udane zarządzanie konfliktem celów

Inżynierowie Hankook doskonale rozwiązali konflikt celów, jakimi były minimalizacja oporu toczenia przy zachowaniu tej samej jakości w innych ważnych kryteriach osiągów. Zostało to również potwierdzone przez TÜV SÜD w niezależnym teście porównawczym z wykorzystaniem produktów konkurencyjnych z segmentu premium (1).

Potencjał redukcji CO2 w sektorze wymiany

Opony specjalne do pojazdów elektrycznych stają się także coraz bardziej istotne w sektorze wymiany ogumienia. Według prognoz serwisu informacyjnego IHS Markit, globalny udział samochodów elektrycznych zasilanych bateriami w całkowitej sprzedaży pojazdów będzie rósł o 36,6 proc. rocznie - z obecnych 6,4 proc. udziału w rynku do 29,5 proc. do 2028 roku. Ponieważ opony Hankook iON, w porównaniu ze standardowym ogumieniem, pozwalają przejechać więcej kilometrów na jednym ładowaniu, mogą one również w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 w ruchu drogowym.

Ventus iON S uzyskała ocenę A/A/A na etykiecie UE dla opon. Ogumienie dostępne jest w rozmiarach od 18 do 22 cali. Hankook Winter i*cept iON - opony zaprojektowane z myślą o miesiącach zimowych, zadebiutują na rynku we wrześniu 2022 roku. W Ameryce Północnej dostępna będzie również wersja całoroczna opon Hankook Ventus iON A. Kolejne wersje produktu są w przygotowaniu.

Motorsport na elektrykach a pojazdami na drogi

Inżynierowie ds. rozwoju firmy Hankook, już wielokrotnie udowodnili swoje kompetencje w wymagającym segmencie oryginalnego wyposażenia dla pojazdów elektrycznych marek premium. Zoptymalizowane pod kątem elektromobilności opony OE firmy są już używane przez Audi, BMW, Porsche, VW i inne wiodące marki. Od sezonu 2022/2023 producent będzie mógł również zaprezentować swoją wiedzę techniczną w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i wyczynowej mobilności jako wyznaczony przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) dostawca w świecie motorsportu elektrycznego.


1. Test opon TÜV SÜD 2022, raport nr 713252186-BM01, -PM01. Okres testowy - marzec 2022 r. Test opon Hankook Ventus iON S z czterema konkurencyjnymi oponami, wszystkie w rozmiarze 245/45 ZR19 102Y XL. Pojazdy testowe: Tesla Model S 85, Tesla Model S P100D, Audi Q5 Sportback 40 TDI, VW Tiguan 2.0 TDI. Miejsca przeprowadzenia testów: IDIADA, Papenburg, Neubiberg, Garching.

Źródło i fot.: Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń