Potenza Race już dostępna

Firma Bridgestone, światowy lider w dziedzinie opon i rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, ogłosiła wprowadzenie na rynek opony Bridgestone Potenza Race - najnowszego modelu swojej kultowej linii opon Potenza o ultra-wysokich osiągach. Ogumienie opracowane i wyprodukowane w Europie, jest dostępne w 13 popularnych rozmiarach od 17 do 20 cali, przeznaczonych dla hot hatchbacków i samochodów sportowych najczęściej używanych na torach.

Nowa Potenza Race to opona typu semi-slick dopuszczona do jazdy po drogach publicznych, ale o osiągach ukierunkowanych na jazdę po torze. Została stworzona z myślą o entuzjastach sportów motorowych, którzy chcą osiągać jak najlepsze wyniki i przekraczać granice swoich możliwości.

Umożliwiając miłośnikom jazdy po torze panowanie nad prędkością, Potenza Race zapewnia najszybszy czas okrążenia i najlepsze hamowanie na suchej nawierzchni (1) - a wszystko to z przewagą nad oponami głównych konkurentów - według testów przeprowadzonych przez niezależny instytut TÜV SÜD (2). Nowa opona Bridgestone zapewnia najlepszą kontrolę na torze w suchych warunkach oraz wyjątkową trwałość (3).

W tegorocznym teście opon dla samochodów sportowych magazynu Auto Bild, Potenza Race prześcignęła wszystkich konkurentów i zajęła pierwsze miejsce. Eksperci zwrócili uwagę na takie aspekty jak „prawie doskonałe właściwości jezdne, osiągi zbliżone do poziomu opony typu slick, precyzję prowadzenia, zdolność do absorbcji sił bocznych i wysoką wytrzymałość”.

Rezultat wieloletnich innowacji i doświadczenia w sportach motorowych

Najnowszy model serii Potenza jest wynikiem długiej tradycji i doświadczenia firmy Bridgestone w sportach motorowych. Kultowa już seria opon Potenza narodziła się, gdy marka dostarczała opony zespołom Formuły 1 w latach 1997-2010, w tym zdobywcy sześciu tytułów z rzędu - Ferrari.

Korzystając z doświadczenia zdobytego podczas opracowywania opon Potenza Race na pierwszy montaż do supersamochodów Lamborghini Huracán STO i Huracán Tecnica oraz hot hatchbacka CUPRA Leon, Potenza Race jest pierwszą w historii Bridgestone oponą na rynek wymiany przeznaczoną do jazdy po torze.

Wysoko zawieszona poprzeczka

Niesamowite osiągi opony Bridgestone Potenza Race są możliwe dzięki innowacjom w zakresie wzoru bieżnika, konstrukcji i mieszanki materiałów. Opona została zaprojektowana w oparciu o wyniki szeroko zakrojonych badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę, które koncentrowały się na oczekiwaniach kierowców torów wyścigowych wobec opon o ultra-wysokich osiągach.

W procesie opracowywania opony wykorzystano przełomową technologię wirtualnego projektowania. W rezultacie Bridgestone może przetestować znacznie więcej wariantów opony w wirtualnym świecie. W fazie opracowywania, technologia ta pozwala na ograniczenie emisji CO2 i zużycia surowców o 33 proc., a podczas testów na torze zmniejsza ilość przejechanych kilometrów o 10 000 i redukuje emisję CO2 o 1,7 tony (4).

Bridgestone Potenza Race to zwieńczenie lat - a nawet dekad - doświadczeń w zakresie wysokich osiągów, jak mówi Emilio Tiberio, COO i CTO Bridgestone EMIA: - Stworzyliśmy tę oponę z myślą o miłośnikach sportów motorowych - rozmawiając z nimi i dowiadując się, czego oczekują od swojej wymarzonej opony na tor. Cieszymy się, że możemy zaprezentować naszą pierwszą w historii oponę typu semi-slick przeznaczoną na rynek wymiany opon, oferującą niezrównane osiągi wszystkim entuzjastom jazdy po torze - dodaje.

Projekt ten jest zgodny ze zobowiązaniem Bridgestone E8, które służy jako zbiór wytycznych dotyczących zrównoważonego rozwoju firmy i budowania zaufania przyszłych pokoleń. Dzięki zaangażowaniu we wzbudzanie emocji i szerzenie radości w świecie mobilności idealnie łączy się ze zobowiązaniem dotyczącym emocji.


1. Czas okrążenia na torze Nardo (6115 metrów), średni czas trzech okrążeń w sekundach: Bridgestone (2:35,39), Pirelli (2:37,62), Michelin (2:37,87), Goodyear (2:37,89). Droga hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h do 0 km/h) na oponach Bridgestone EUPG, odległość w metrach: Bridgestone (32,3), Michelin (32,8), Pirelli (33,2), Goodyear (34,6).

2.Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie firmy Bridgestone w listopadzie 2021 r. i marcu 2022 r. w zakładach Bridgestone EUPG (Włochy) i Nardo (Włochy) w celu przeprowadzenia testów z udziałem samochodów Mercedes AMG A45 na oponach w rozmiarze 245/35 R19 Potenza Race w porównaniu z osiągami głównych konkurentów w tym samym segmencie: Goodyear Eagle F1 Supersport R, Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, Pirelli P Zero Trofeo R. Raport TUV nr 713231330.

3. Drugie miejsce pod względem trwałości na torze Nardo, ocena w %: Goodyear (120%), Bridgestone (100%), Pirelli (80%), Michelin (60%).

4. Na podstawie deklarowanej emisji CO2 dla modelu Cupra Leon (samochód rozwojowy dla opon 235/35R19) 172g/km.

Źródło i fot.: Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń