2022-05-24

Pirelli testuje w Szwecji

W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na rozwój produktów, słynny ośrodek zimowych testów Pirelli Sottozero Centre w Laponii będzie teraz gospodarzem również letnich prób.

Tempo, w jakim nowe samochody mają swoje premiery rynkowe, zwiększyło zapotrzebowanie na dedykowane najnowocześniejsze opony - dlatego Pirelli odnowiło całą gamę Cinturato i Scorpion w ciągu zaledwie dwóch lat, we wszystkich trzech wersjach (letnich, zimowych i całorocznych). Obecnie przy projektowaniu opon w większym stopniu polega się na symulacji w wirtualnej rzeczywistości, testy fizyczne pozostają podstawą filozofii rozwoju Pirelli, umożliwiając sprawdzenie wydajności. Oprócz Sottozero Centre w Szwecji firma Pirelli może pochwalić się również dobrze znanym obiektem Vizzola Ticino pod Mediolanem, który od ponad pół wieku specjalizuje się w prowadzeniu testów na mokrej nawierzchni, a także nowym torem Circuito Panamericano w Brazylii. Obecnie jest to największy tego typu kompleks w Ameryce Łacińskiej.

Sottozero Centre

Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Centre w Flurheden znajduje się około 900 kilometrów na północ od Sztokholmu i zajmuje obszar 120 hektarów, z 250 tys. m2 powierzchni przeznaczonej pod tor i budynkami o kubaturze 1300 m2. Centrum zostało otwarte w 2017 roku i rozbudowane zaledwie rok później. Obecny układ obiektu obejmuje tor testowy na otwartej przestrzeni i nachyleniu nawierzchni sięgającym miejscami nawet 20 proc. Tory testowe wykorzystywane do symulowania mokrych i suchych warunków drogowych liczą po 1200 metrów długości i są wyposażone w proste 400-metrowe odcinki do wykonywania manewrów hamowania. W budynkach znajdują się wydzielone przestrzenie szkoleniowe dla personelu testowego, a także sauna - zgodna ze skandynawskim stylem.

Do każdego rodzaju pojazdów i opon

Różnorodność obiektów testowych dostępnych w Pirelli Sottozero Centre pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, teraz również w sezonie letnim. Co więcej, dzięki dostępnej infrastrukturze ładowania i różnorodności testów, które można na nim przeprowadzić, poligon doświadczalny Flurheden nadaje się również do opracowywania opon do najnowszej generacji hybryd typu plug-in i samochodów w pełni elektrycznych. Wśród producentów, którzy niedawno wykorzystali szwedzkie obiekty do testowania produktów zimowych Pirelli, jest chorwacka firma Rimac, która wypróbowała nowe opony zimowe do swojego najnowszego elektrycznego hipersamochodu Nevera.

Źródło i fot.: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń