Oddając samochód w ręce specjalistów mamy prawo oczekiwać wykonania rzetelnego i zgodnego z naszymi oczekiwaniami serwisu, jednak przepisy konsumenckie dotyczące niezgodności towaru z umową nie obejmują usług. Sieć Q Service Castrol oferuje rozszerzoną gwarancję na silnik, opony i tarcze hamulcowe.
Udzielanie gwarancji na usługi i produkty niespełniające oczekiwań powinno być standardem w procesie obsługi klienta, bez względu na branżę - serwisy samochodowe nie powinny być pod tym względem wyjątkiem. Oprócz dotrzymywania umówionych terminów, udzielania informacji o postępie prac naprawczych, czy podawania szacunkowej kwoty przed wykonaniem usługi, dobrą praktyką jest proaktywna postawa warsztatu wobec potrzeb klienta.
- W przypadku usług, które są świadczone przez serwisy samochodowe gwarancja nie jest regułą. Udzielanie jej nie jest obowiązkowe, natomiast standardowy termin jej trwania często wynosi maksymalnie rok. Mimo tak skonstruowanych przepisów możemy znaleźć dobre, dbające o komfort swoich klientów warsztaty. I właśnie kwestie bezpieczeństwa są wyróżnikiem w tej branży – tłumaczy Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.
Nieprecyzyjne przepisy nie oznaczają, że klienci warsztatów samochodowych nie mogą domagać się zadośćuczynienia w przypadku źle wykonanej usługi. Właściciele samochodów mogą powoływać się na ogólne zapisy kodeksu cywilnego i na ich podstawie domagać się usunięcia wad.
Partnerzy podstawą zaufania
Dzięki współpracy z profesjonalnymi Partnerami, Q Service Castrol ma możliwość zaoferowania swoim klientom trzy rozszerzone gwarancje: na wybrane elementy silnika, w którym olej został wymieniony na produkt Castrol, na tarcze hamulcowe ATE, a także na uszkodzenia mechaniczne opon marek Semperit.
- Chcemy, żeby nasi klienci mieli pewność, co do jakości przeprowadzonych napraw, dlatego współpracujemy wyłącznie z wiarygodnymi i rzetelnymi partnerami. Dzięki dedykowanej wyłącznie naszej sieci umowie z markami Castrol, ATE, Semperit, nasi klienci mogą skorzystać z wyjątkowo korzystnych rozwiązań gwarancyjnych - podkreśla Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
W zależności od rodzaju produktu, ochrona oferowana przez partnerów sieci różni się - regulamin dostępny jest na stronie Castrol.
Źródło i fot.: Q Service Castrol