W ramach konsekwentnego rozwoju działalności w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym, Continental podpisał umowę z Pyrum Innovations - firmą specjalizującą się w pirolizie zużytych opon.
Od marca 2022 r. Reifen-Entsorgungsgesellschaft, spółka zależna Continental, zacznie dostarczać zużyte opony do Pyrum. W dłuższej perspektywie partnerzy mają nadzieję na stworzenie koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w zakresie recyklingu zużytych opon.
- W Pyrum znaleźliśmy partnera, który opracował szczególnie wydajny proces pirolizy. Wspólnie chcemy dalej rozwijać procesy pirolizy zużytych opon. Naszym celem jest odzyskiwanie cennych materiałów i wysokowydajnych surowców na skalę przemysłową w przyszłości, między innymi do produkcji opon Continental - wyjaśnia dr Andreas Topp, kierownik ds. rozwoju materiałów i procesów oraz industrializacji w Continental Tyres. - Continental ma ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oszczędzanie zasobów jest dla nas ważne. Dlatego stale rozwijamy nasze rozwiązania dla gospodarki o obiegu zamkniętym.
- Od jakiegoś czasu pozostajemy w ścisłym kontakcie z firmą Continental i nie możemy się doczekać dalszego rozwoju współpracy w ramach tej umowy. Nasz model biznesowy jest już w pełni zrównoważony. Razem z Continental chcemy teraz zrobić kolejny krok w kierunku zrównoważonego przemysłu oponiarskiego - powiedział Pascal Klein, CEO Pyrum Innovations.
Sadza przemysłowa jest wykorzystywana w produkcji opon i innych przemysłowych wyrobów gumowych. Sadza odzyskana z ogumienia wycofanego z eksploatacji oszczędza surowce kopalne i znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2. W standardowej oponie do samochodu osobowego ilość sadzy, której opony zawdzięczają swój czarny kolor, wynosi 15-20 procent. Jej zastosowanie w mieszankach gumowych zwiększa stabilność, wytrzymałość i trwałość ogumienia.
Zrównoważone materiały i gospodarka o obiegu zamkniętym są ważną częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy Continental. - Zużyte opony to dla Continental surowiec w niewłaściwym miejscu. Wierzymy, że gospodarka o obiegu zamkniętym jest wzorem przyszłości. Nowoczesne, wysoce wydajne procesy pirolizy są dla nas bardzo ważne w tym zakresie - mówi Claus Petschick, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Continental Tires. - W ramach naszej ambitnej strategii zrównoważonego rozwoju, najpóźniej do 2050 r. zwiększymy wykorzystanie zrównoważonych materiałów w naszych produktach do 100 procent, w czym istotny wkład będą miały materiały pochodzące z recyklingu. W ramach systemu zamkniętego, opony staną się w przyszłości materiałem wyjściowym dla nowych opon”.
Źródło i graf.: Continental
Oprac. (zl)