Motointegrator.com to obecnie jedna z największych internetowych wyszukiwarek warsztatów i usług motoryzacyjnych. Jej celem jest ułatwienie kierowcom korzystania z usług mechaników - od momentu ich wyszukiwania poprzez umawianie online.
W 2021 roku Motointegrator.com odwiedziło 3,6 mln kierowców w Polsce. Platforma uzyskała aż 6,62 mln odsłon. 33 proc. odwiedzających stronę stanowiły kobiety, a 67 proc. mężczyźni. Około 70 proc. użytkowników korzystało z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Ponadto liczba warsztatów, których właściciele zdecydowali się na założenie swojej wizytówki na platformie przekroczyła aż 13 tysięcy.
Odpowiedź na potrzeby kierowców
W roku 2021 rozszerzono ofertę usług dotyczących motocykli, a także samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Choć auta zeroemisyjne to obecnie raczkujący segment rynku, Motointegrator.com chce być pionierem w umawianiu usług serwisowych online - aktualnie na platformie można znaleźć 23 usługi serwisowe dotyczące aut elektrycznych i hybrydowych oraz 24 rodzaje napraw związanych z motocyklami. Łączna baza usług, z których mogą skorzystać kierowcy za pośrednictwem platformy to aż 547 pozycji.
Zaangażowanie użytkowników w liczbach
W 2021 roku kierowcy wygenerowali ponad 500 tys. połączeń do serwisów korzystając z Motointegrator.com. 67 proc. z nich zostało odebranych przez mechaników. Numery na stronach warsztatów zostały wyświetlone 670 tys. razy. Już prawie 7 tys. kierowców docenia zalety posiadania konta kierowcy - użytkownicy mają dostęp do bieżącej historii serwisowej swojego auta. Jest to też duże ułatwienie dla mechaników, którzy mogą na bieżąco sprawdzić co było ostatnio naprawiane w danym samochodzie.
Dodatkowe korzyści dla warsztatów
Serwisy samochodowe korzystające z pakietu premium od połowy poprzedniego roku zyskały możliwość umieszczania na swojej stronie promocji, o jej formie decyduje warsztat. Co istotne, oferty promocyjne są wyświetlane na specjalnej zakładce. Dodatkowo kierowcy mają możliwość skorzystania również z promocji oferowanych przez partnerów platformy.
Warsztatom korzystającym z wizytówki Motointegrator Premium platforma oferuje również jej darmową optymalizację. Mechanicy mogą liczyć na wsparcie w przygotowaniu jej w taki sposób, by zainteresowała jak najwięcej klientów. Od początku istnienia platformie zależało na opiece i doradztwie warsztatom.
Nie tylko w Polsce
Motointegrator.com prężnie działa również za granicą. Łączna liczba wyświetleń platformy w 2021 roku na wszystkich rynkach to blisko 11 mln. Rozwiązanie jest dostępna w 11 krajach. Najwięcej ruchu na stronie zostało wygenerowane w Polsce. Drugim największym rynkiem jest pod tym względem Bułgaria, zaś na trzecim miejscu uplasowała się Chorwacja. Identycznie wygląda to w sprawie ilości warsztatów posiadających wizytówki.
Plany na przyszłość
Obecnie platformie zależy przede wszystkim na udoskonalaniu obsługi, aby proces umawiania wizyt w warsztacie był możliwie jak najprostszy i jak najbardziej przejrzysty. Ponadto planuje nadal rozwijać bazę poradników, które cieszą się wśród użytkowników dużą popularnością. Porad motoryzacyjnych na Motointegrator.com w 2021 roku na polskim rynku szukano niemal 2,3 mln razy.
Źródło: Inter Cars