Pandemia koronawirusa po raz kolejny drastycznie zmieniła nawyki zakupowe. E-commerce stał się jedną z najszybciej rozwijających się branż na świecie, a Polska wysunęła się na pierwsze miejsce wśród najszybciej rozwijających się rynków w handlu elektronicznym w Europie. Podczas gdy w 2020 roku obrót wynosił jeszcze 10,6 mln euro, w 2021 roku wzrósł do ok. 12 mln euro. Prognozy Statista Global Consumer Survey zakładają, że w 2025 roku wyniesie on 15,9 mln euro. Przyrost sprzedaży w e-commerce w Polsce od czasu pandemii koronawirusa jest również wyraźnie zauważalny w zainteresowaniu oponami dostawczymi na platformie B2B Alzura Tyre24.
Po silnym 20 proc. wzroście w roku 2020 w porównaniu do 2019, trend ten utrzymał się w ubiegłym roku na platformie B2B dla motoryzacyjnego rynku wtórnego, zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. W Polsce odnotowano wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy o 9,6 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Przy wyborze marki opon klienci najchętniej wybierali wysokiej jakości markę Nexen.
10 najlepiej sprzedających się marek wśród opon dostawczych
(01.01.–31.12.2021 - w stosunku do 2020 roku)
1. NEXEN (+ 168 proc.)
2. GOODRIDE (+72 proc.)
3. MICHELIN (+14 proc.)
4. MATADOR (+58 proc.)
5. LINGLONG (-4 proc.)
6. TOMKET TIRES (+66 proc.)
7. HANKOOK (-26 proc.)
8. WINDFORCE (+23 proc.)
9. FALKEN (+93 proc.)
10. VIKING (-5 proc.)
Dzięki rozległej sieci dostawców z całej Europy, kupujący na platformie B2B mają dostęp do asortymentu 8.500 różnych opon i łącznych stanów opon w kategorii "opony do samochodów dostawczych" wynoszących 5,76 mln sztuk. Wyszukiwanie opon do samochodów dostawczych jest bardzo proste. Zoptymalizowana struktura filtra zawiera liczne kategorie i umożliwia szybkie wyszukiwanie. Różne opcje wyboru związane z produktem, takie jak "zastosowanie", "indeks prędkości", "marka" i "jakość marki" sprawiają, że znalezienie szukanego ogumienia do samochodów dostawczych jest wygodne. Dodatkowo istnieje możliwość bezpośredniego porównania cen towarów z artykułami DOT i demo.
Źródło: Saitow AG