2022-02-25

Hankook: wyniki za 2021 r.

Producent opon opublikował swoje wyniki za rok obrotowy 2021. Firma osiągnęła globalną sprzedaż na poziomie 7,142 bln KRW (~5,279 mld EUR) i wzrost zysku operacyjnego rok do roku (r/r) o 2,2 proc. do 641 mld KRW (~474 mln EUR). Ważnym motorem napędowym sprzedaży firmy Hankook były opony o dużej średnicy (od 18 cali) - ta kategoria stanowiła 37,7 proc. całkowitej sprzedaży opon samochodowych, co oznacza wzrost o 3,1 punktu procentowego rok do roku.

Odnotowując solidną sprzedaż w głównych regionach w pierwszej połowie 2021 r., firma Hankook Tire była w stanie kontynuować stały wzrost, co przełożyło się na 10,7-procentowy wzrost sprzedaży i 2,2-procentowy wzrost zysku operacyjnego rok do roku. Gdy w drugiej połowie roku tempo wzrostu spadło, a cała gospodarka światowa zmagała się z problemami, firma wykazała się odpornością, osiągając obiecujące wyniki biznesowe. Do kluczowych czynników, które się do tego przyczyniły, należał stały wzrost sprzedaży opon na wymianę, skuteczna regionalna strategia cenowa oraz wysoki poziom sprzedaży opon o dużej średnicy. Sprzedaż opon o średnicy 18 cali lub więcej wzrosła o 3,1 punktu procentowego (pp) w porównaniu z poprzednim rokiem, stanowiąc 37,7 procent całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych.

Czwarty kwartał był dla Hankook Tire szczególnym wyzwaniem. Spółka odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży do 1,889 bln KRW (~1,397 mln EUR), podczas gdy zysk operacyjny spadł o 61,3 proc. r/r i 51,3 proc. kw/kw do 87,9 mld KRW. Spadek ten był w dużej mierze spowodowany wzrostem kosztów operacyjnych i opóźnionymi możliwościami sprzedaży spowodowanymi strajkami pracowniczymi w zakładach Hankook w Daejeon i Geumsan w Korei.

Sprzedaż opon o dużej średnicy ponownie stała się jednak siłą napędową wzrostu: wzrosła o 1,5 pp r/r, co stanowiło 38,9 procent całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych w czwartym kwartale. W Chinach wyniosła aż 46,4 procent całkowitej sprzedaży, co oznacza wzrost o 6,7 punktu procentowego rok do roku. Inne rynki również odnotowały dobre wyniki w zakresie opon o dużej średnicy ze wzrostem o 2 pp w Europie i 2,9 pp w Korei.

W międzyczasie Hankook Tire nadal zdobywał niezwykłe uznanie za jakość swoich produktów, a także za praktyki zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Auto Bild, przyznał firmie Hankook Tire tytuł „Tyre Maker of the Year” w kategorii opon całorocznych. Ponadto firma już szósty rok z rzędu znalazła się w indeksie Dow Jones Sustainability Indices World.

Hankook umocnił również swoją pozycję w sektorach oryginalnego wyposażenia (OE) klasy premium i opon do pojazdów elektrycznych (EV) w 2021 r., kiedy to firma zaczęła wyposażać Porsche Panamera, BMW X3M i X4M, a także montować opony EV w modelach Audi e-tron GT i Volkswagen ID.4.

Koreański producent opon planuje dalsze zwiększanie wartości swojej marki w 2022 r. Celem firmy jest osiągnięcie w tym roku dwucyfrowego wzrostu oraz zwiększenie udziału sprzedaży opon o dużej średnicy do 42 procent całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych. Firma Producent zintensyfikuje działania mające na celu wzmocnienie swojej działalności na głównych rynkach, rozszerzenie partnerstwa OE z globalnymi producentami samochodów klasy premium oraz zdobycie pozycji lidera w sektorze opon do pojazdów elektrycznych. Od czwartego kwartału tego roku Hankook będzie dostawcą opon i partnerem technologicznym podczas Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.

Źródło i fot.: Hankook

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń