W kwietniu Sumitomo Rubber Industries (SRI) zaprezentuje w Chinach pierwszą oponę opracowaną specjalnie do pojazdów elektrycznych. Firma planuje wprowadzenie Falken e.ZIEX w 2023 roku jako pierwszej opony zapasowej przeznaczonej do tego segmentu pojazdów w Europie.
Producent dążył do osiągnięcia jak najlepszych wyników w zakresie efektywności energetycznej i redukcji hałasu toczenia. Projektanci wykorzystali najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, aby w sposób ukierunkowany odpowiednio zoptymalizować mieszankę. W rezultacie udało im się opracować opony, które nie tylko zaliczają się do najbardziej energooszczędnych jak do tej pory - e.ZIEX wykazała najniższy opór toczenia kiedykolwiek zmierzony dla opony samochodowej produkowanej przez SRI, ale także zapewniają doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i dobrą sterowność nawet w zakresie wartości granicznych.
Aby zapewnić niższy poziom hałasu w ogumieniu zastosowano technologię Silent Core - specjalny rodzaj gąbki pochłaniającej hałas. e.ZIEX ważą mniej niż opony konwencjonalne, co zapewnia oszczędność w zużyciu ograniczonych zasobów i poprawia równowagę ekologiczną. Oprócz właściwości wydajnościowych, nowe ogumienie wyróżnia się również wzornictwem - wykorzystano opracowaną przez firmę technologię „Nano Black”, która umożliwiła zaprojektowanie elementów ściany bocznej w efektownych odcieniach głębokiej czerni. Firma jest przekonana, że nowe opony do e-pojazdów doskonale spełniają specjalne wymagania kierowców - przede wszystkim dzięki najlepszej jak dotąd efektywności energetycznej.
W ostatnich latach światowy rynek pojazdów elektrycznych niezwykle się powiększył. Wzrosła również świadomość ekologiczna. W tym kontekście zarówno Chiny, jak i Komisja Europejska wyznaczyły ambitne cele w zakresie wprowadzenia e-mobilności i ograniczenia emisji CO2 .W ten sposób Chiny i UE stają się dla pojazdów z napędem elektrycznym kluczowymi rynkami.
e.ZIEX stanowi ważny krok w kierunku realizacji długoterminowej polityki zrównoważonego rozwoju firmy. Nowy projekt stanowi kamień milowy na drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 poprzez zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia zasobów potrzebnych do produkcji opon.
Źródło i graf.: Falken Tyre