2022-02-04

Nowy letni UltraContact

Trendy zmieniającej się mobilności współczesnego społeczeństwa łączy dążenie do bardziej zrównoważonego rozwoju, przekładające się również na wymagania stawiane oponom. Continental wychodzi im naprzeciw i wprowadza nową, letnią oponę UltraContact, przeznaczoną dla flot i klientów indywidualnych.

Młodsi kierowcy, podobnie jak starsze pokolenia, pragną osobistej mobilności. Teraz jednak bardziej zależy im na mobilności niż na posiadaniu własnego samochodu. Oznacza to, że wzrasta zapotrzebowanie na car-sharing i wynajem samochodów. Pojazdy flotowe czy udostępniane w ramach systemu wspólnego korzystania będą użytkowane bardziej intensywnie niż prywatne. Opony odpowiadające tym trendom muszą charakteryzować się długą żywotnością i wytrzymałością, jednocześnie spełniając wymagania dotyczące najwyższego możliwego poziomu bezpieczeństwa.

Równie ważnym trendem jest dynamicznie rozwijająca się elektromobilność. Znacząco wzrastać będzie udział samochodów elektrycznych we flotach i wśród użytkowników końcowych. W 2019 roku liczba sprzedanych na świecie pojazdów elektrycznych po raz pierwszy przekroczyła dwa miliony. Eksperci spodziewają się, że do 2025 r. rocznie będzie sprzedawanych około 14 milionów takich pojazdów, a do 2030 roku liczba rejestracji samochodów z napędem elektrycznym na świecie ma sięgnąć 25 milionów rocznie. Auta elektryczne wymagają zastosowania cichych opon, ponieważ hałas toczenia jest znacznie bardziej odczuwalny niż w samochodach z silnikami spalinowymi. Wysoki moment obrotowy napędu elektrycznego jest z kolei wyzwaniem dla trwałości ogumienia.

Nowa opona Continental UltraContact jest oponą letnią o bardzo długiej żywotności, wytrzymałości i niskim poziomie hałasu, dostosowaną do potrzeb flot i użytkowników indywidualnych, bardzo dobrze przystosowaną do pojazdów z napędem elektrycznym. Konstruktorzy przeprojektowali mieszankę i bieżnik, aby połączyć maksymalną żywotność z bezpieczną charakterystyką prowadzenia, niskimi oporami toczenia i niską emisją hałasu. Świadczą o tym również klasyfikacje na etykiecie UE: opona uzyskała najwyższą klasę „A” za drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz klasę „B” za opory toczenia. Pod względem emisji hałasu jest klasyfikowana jako „A” lub „B”, w zależności od rozmiaru.

Nowy UltraContact będzie dostępny od wiosny 2022 roku. W tym roku wprowadzone do asortymentu będzie 100 rozmiarów, a kolejne pojawią się w przyszłym roku. Nowa opona jest produkowana na felgi o średnicy osadzenia od 14 do 20 cali, w szerokościach od 155 do 245 milimetrów i profilu od 80 do 40 procent. W zależności od rozmiaru indeksy prędkości sięgają do 300 km/h. Będzie występować również w wersji z podwyższonym indeksem nośności.

 

Źródło i fot.: Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń