Bridgestone zainwestował niemal 3 mln euro i uruchomił nowy tor do testów na mokrej nawierzchni na swoim Europejskim Poligonie Doświadczalnym (EUPG) w pobliżu Rzymu.
W celu optymalizacji osiągów na mokrej nawierzchni firma nawiązała współpracę z kilkoma partnerami, w tym z producentami pojazdów zarówno elektrycznych jak i spalinowych. Analiza informacji zwrotnych i zebranych danych od producentów i kierowców pomogła Bridgestone stworzyć nowoczesny obiekt.
Przed budową powstała wirtualna symulacja toru, która umożliwiła ocenę różnych scenariuszy i wybór najlepszej konfiguracji. Producent przyjął podejście modułowe i osobno skupiał się na oddzielnych obszarach projektowania i rozwoju - nawierzchni, układzie i gospodarce wodnej.
Nawierzchnię toru zaprojektowano we współpracy z Uniwersytetem w Pizie, wykorzystując starannie dobrane kruszywa, o bardziej odpornych na zużycie właściwościach - ocenę osiągów ogumienia ułatwią stałe poziomy tarcia i przyczepności.
Europejskie Centrum Badań i Rozwoju oraz poligon testowy zapewnia Bridgestone szeroką gamę nawierzchni, które odpowiadają większości warunków drogowych w Europie.
- Bridgestone jest jednym z wiodących inwestorów w dziedzinie badań i rozwoju branży, a nasze najnowocześniejsze obiekty testowe stanowią istotną część ciągłego zaangażowania firmy w innowacyjność. Zapewniając naszym klientom i partnerom różne środowiska testowe, w tym nowe nawierzchnie i warunki drogowe, jesteśmy w stanie lepiej radzić sobie z sezonowym wpływem na poziom przyczepności opon, co ostatecznie poprawia bezpieczeństwo kierowców. Podczas gdy bezpieczeństwo jest priorytetem naszej firmy, zrównoważony rozwój również jest istotny, dlatego nieustannie rozwijamy nasze procesy w taki sposób, aby zmniejszyć zużycie zasobów w celu wywierania bardziej pozytywnego wpływu na ludzi i planetę - powiedział Emilio Tiberio, dyrektor operacyjny i techniczny Bridgestone EMIA.
Źródło i fot.: Bridgestone
Oprac.: (zl)