2022-02-04

150 lat Pirelli

Pirelli 28. stycznia świętowało jubileusz 150-lecia.

W dniu obchodów Marco Tronchetti Provera, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Pirelli, powiedział: - Dziś odbywamy wspólną podróż przez historię, spoglądając przy tym w przyszłość. Dzięki trwałości  swojej kultury, przedsiębiorczości i umiejętności bycia kreatorem teraźniejszości, Pirelli przewiduje zmiany w przemyśle od 150 lat. Te cechy  pozwoliły nam osiągnąć sukces i cieszyć się z pozycji marki na całym świecie. Czuliśmy, że chcemy podzielić się tą historią z naszym miastem, naszym krajem i wszystkimi międzynarodowymi grupami i społecznościami, z którymi pracujemy na co dzień. Chcemy podziękować wszystkim 30 tysiącom osób, które każdego dnia w Pirelli budują naszą historię.

Z okazji rocznicy włoska firma już w listopadzie ubiegłego roku zaprezentowała specjalne logo, które od tego czasu pojawiało się podczas różnych wydarzeń sportowych, m.in. na Rajdzie Monte Carlo, a  w ramach sponsoringu  będzie się pojawiało przez cały 2022 rok.

Imprezę poprzedziło odliczanie, które rozpoczęto 24 stycznia w Rio De Janeiro. W kolejnych dniach kontynuowano je, wyświetlając logo marki na CITI Tower w Szanghaju, na Times Square Nasdaq Tower w Nowym Jorku oraz na Palazzo Venezia między Via dei Mercanti i Piazza Cordusio w Mediolanie.

Historia

Podróż Pirelli rozpoczęła się 28 stycznia 1872 roku. Markę powołał do życia Giovanni Battista Pirelli, który w wieku zaledwie 23 lat postawił na coś absolutnie nowego: gumę. Na początku firma produkowała izolatory do telegrafów i kable, jednak zaczęła się szybko rozwijać i zgodnie z zapotrzebowaniem zaczęła produkować przedmioty codziennego użytku oraz opony do wozów i rowerów.

Nowoczesny drapacz chmur Pirelli (Pirellone) stał się symbolem Mediolanu. Do lat 60. wieżowiec był siedzibą firmy, która następnie przeniosła się na północ miasta, do rejonu znanego jako Bicocca, dziś prawdziwego kampusu korporacyjnego.

Oczywiście przez lata Pirelli napotykało również  przeszkody: nieudane fuzje w latach 90. z Dunlop i Continental oraz plan integracji sieci i mediów w telekomunikacji, realizowany od początku lat 2000. i przerwany przez ingerencję z zewnątrz. Kryzysy zostały przezwyciężone dzięki skupieniu na podstawowej działalności - oponach.

Internacjonalizm

Pirelli od zawsze było międzynarodowe. Marka, stworzona w Mediolanie, szybko stała się wielonarodowa. Do tego stopnia, że w Wielkiej Brytanii uważana jest za angielską, w Brazylii za brazylijską, w USA za amerykańską. Tożsamość firmy dziś to wielonarodowość o solidnych włoskich korzeniach.

Fabryki

Dziś zakłady produkcyjne Pirelli znajdują się w 12 krajach. Fabryki firmy to miejsca przyjazne dla pracujących z pasją i wyposażone w osiągnięcia przemysłu 4.0 obejmujące symulatory, sztuczną inteligencję i roboty, takie jak MIRS wynalezione przez samo Pirelli. Produkty Pirelli powstają w 18 fabrykach, zaprojektowanych i zbudowanych przez architekta Renzo Piano, który zadbał, by połączyć funkcjonalność z pięknem, konkurencyjnością i zrównoważonym rozwojem.

Kultura, komunikacja i wizerunek

Na swojej drodze Pirelli zawsze podążało za rozwojem społeczeństwa, jego ewolucją i zmieniającymi się obyczajami. Tak było i jest nadal za sprawą innowacyjnych narzędzi, takich jak: "Rivista Pirelli", Kalendarz Pirelli, Pirelli HangarBicocca, publikacje i wystawy Fondazione Pirelli, produkty Pirelli Design, magazyn World czy tomy Raportu Rocznego wzbogacone o twórczość artystów i pisarzy.

Wszystko zaczęło się od ikonicznego logo Pirelli, które narodziło się w Nowym Jorku na początku XX wieku, z charakterystycznym, długim P, które rozciąga się niczym guma.

(nie tylko) Motorsport

Pasja, która napędza serca bijące Pirelli: silniki. Obszar, w którym technologia ma fundamentalne znaczenie, jak wyjaśnił Alberto Pirelli, entuzjasta rajdów samochodowych i sportu, w który firma jest zaangażowana od lat 70. Dzisiaj Pirelli jest obecne w ponad 350 zawodach w motorsporcie. Marka nie ogranicza się jednak tylko do sportów motorowych, ale obecna jest również w piłkce nożnej, kolarstwie, sportach zimowych i żeglarstwie.

Innowacje, badania, produkt

Historia Pirelli ukazuje firmę, która dynamicznie się rozwija. "Zajrzyj do środka, aby zrozumieć", zwykł mawiać Luigi Emanueli, który podpisał wiele z 6700 patentów zarejestrowanych przez markę w ciągu 150 lat. Dziś w dziale badań i rozwoju pracuje ponad 2000 osób, które każdego dnia spoglądają w przyszłość i wdrażają innowacje. Fundamentalne znaczenie ma również współpraca z ponad 50 czołowymi uniwersytetami.

Dzisiaj "spadkobiercy Emanueli’ego" są zaangażowani we wprowadzanie innowacji, jak w przypadku pojazdów elektrycznych, w przypadku których Pirelli zaznaczyło swoją obecność tworząc Elect - pakiet rozwiązań technologicznych ad hoc, mający na celu poradzenie sobie z wyzwaniem masy, przyspieszenia i zużycia w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami. Do innowacji należą również nowe produkty, takie jak Cyber Tyre, z czujnikami, które dostarczają kierowcy informacji w czasie rzeczywistym. Dzięki ciągłej ewolucji technologii i przyspieszającej badania wirtualizacji, opony opracowuje się i rozwija w świecie cyfrowym. Umożliwia to projektowanie i wytwarzanie produktów, które są bezpieczne, wydajne i zrównoważone dzięki materiałom odnawialnym. Najważniejszy, jak zawsze, jest kauczuk naturalny, z którego Pirelli wyprodukowało pierwszą na świecie oponę z certyfikatem FSC (Forest Stewardship Council), świadczącym o w 100 proc. zrównoważonym łańcuchu dostaw. To wielki ukłon w stronę ochrony środowiska naturalnego. Firma uczestniczy również w projekcie Birdlife, mającym na celu zachowanie bioróżnorodności w Indonezji. Dzięki swojemu zaangażowaniu na poziomie społecznym, środowiskowym i ekonomicznym, Pirelli znajduje się w czołówce przedsiębiorstw o najwyższym indeksie zrównoważonego rozwoju.

Poznaj świat Pirelli

Na potrzeby przedstawienia 150-letniej historii stworzono innowacyjną stronę internetową, która pozwala na "podróż" w głąb świata Pirelli.

„Powieść w obrazach”

Aby pokazać swoją historię, Pirelli uaktualniło swoją powieść w obrazach, stworzoną w różnych stylach i technikach, od ilustracji po film. Projekt został zrealizowany na podstawie materiałów znajdujących się w archiwach Fondazione Pirelli oraz rekonstrukcji historycznej sporządzonej przez profesora Carlo Bellavite Pellegrini, szerzej ujętej w książce jego autorstwa.

Okolicznościowe monety i znaczek

Ministerstwo Gospodarki i Finansów oraz Mennica Państwowa i Drukarnia zaprezentowały nową kolekcję znaczków, która w ramach serii "Eccellenza Italiane" będzie zawierać zestaw trzech złotych i srebrnych monet okolicznościowych poświęconych Grupie Pirelli. Dodatkowo, 28 stycznia 2022 roku, w ramach serii tematycznej "Doskonałość w gospodarce i systemie produkcji", został wydany nowy znaczek również poświęcony marce.

Świętują przez cały rok

W 12 krajach, w których Pirelli jest obecne w przemyśle, zostaną podjęte inicjatywy poświęcone 150-leciu firmy. Będą do nich należeć projekty i wydarzenia, sponsoring sportowy, spotkania instytucjonalne, a także wydarzenia kulturalne i premiery nowych produktów.

Do głównych projektów należy publikacja, pod redakcją Fondazione Pirelli, książki "Thinking Ahead. Pirelli, 150 Years of Industry, Innovation and Culture” zaplanowana na wiosnę 2022. Projekt redakcyjny zostanie umieszczony na  platformie internetowej pirellibuildsthefuture.org, połączonej ze specjalnie zaprojektowaną stroną upamiętniającą 150-lecie firmy. Będzie on również przedstawiał zapis chronologiczny, który odtwarza najważniejsze wydarzenia w firmie od 1872 roku do dzisiaj, łącznie z wirtualnymi wycieczkami i sekcją poświęconą nowej ekspozycji w Fondazione Pirelli zatytułowanej "Kiedy historia buduje przyszłość".

Pojawi się również wystawa, dzięki której odwiedzający będą mogli przejrzeć 150 lat historii Pirelli przez pryzmat dokumentów, rysunków technicznych pierwszych opon, aż do ich wirtualizacji. Dostępne będą również obrazy, obiekty, instalacje multimedialne w "Inner Future", animacje "Shapes, Patterns, Movements and Colors" oraz praca fotograficzna, która interpretuje świat gumy, od surowca do gotowego produktu.

W Pirelli historia, innowacja i kultura zawsze łączą się z myślą o przyszłości.

 

Źródło i fot.: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń